آرشیو دوشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

عربستان

العالم: منابع محلی در استان المهره یمن - که در مجاورت کشور عمان قرار دارد - اعلام کردند نظامیان سعودی 15 پایگاه نظامی را در مرزهای عمان ایجاد کرده اند. این منابع افزودند، ساکنان مناطق مرزی با عمان نارضایتی خود را با حمله به دست کم چهار پایگاه ابراز داشتند. شهروندان یمنی ساکن در مناطق مرزی با یورش به این پایگاه های سعودی فعالیت های موجود در این پایگاه ها را تعطیل کرده اند.

فیلیپین

اسپوتنیک: «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین که بارها به انتقادهای تند دولت سابق و کنونی آمریکا از کشورش با ادبیاتی تند جواب داده، بار دیگر علیه واشنگتن موضع گرفت. دوترته پیشنهاد اخیر وزیر دفاع آمریکا و برخی دیگر از مقام های واشنگتن به فیلیپین درباره خرید جنگنده های اف 16 را رد کرد و آن را «پیشنهادی بیهوده و بلااستفاده برای کشورش خواند.» او گفت: «آنچه که من نیاز دارم، هواپیماهای مناسب برای مقابله با شورش است. ما به اف 16 و تعظیم آنها نیاز نداریم به ویژه بعد از اینکه آنها به ما اهانت کردند.»

برزیل

رویترز: پلیس برزیل در عملیاتی گسترده حدود هزار مرد را به اتهام خشونت علیه زنان در سراسر این کشور بازداشت کرد. حدود یک چهارم از افراد دستگیر شده (250 نفر) زنانی را فقط به خاطر جنسیت او به قتل رسانده بودند. حدود 6500 پلیس در این عملیات شرکت داشتند. این عملیات پیش از انتخابات سراسری اینکه کشور انجام شد. بر اساس آمار «موسسه زنان سیاهپوست برزیل» حدود 60 درصد از زنانی که در کشور برزیل به قتل می رسند سیاهپوست هستند.

آمریکا

خبرگزاری صدا و سیما: طبق گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا، در 24 ساعت گذشته60 مورد تیراندازی در ایالت های مختلف آمریکا رخ داده که بر اثر آنها دست کم 17 تن کشته و 36 نفر زخمی شده اند. مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آنها را در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس 121 تیراندازی در این مدت رخ داده است که بر اثر آنها، 25 تن کشته و 69 نفر زخمی شده اند.