آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۸
اجتماعی
۸

پاسخ شرکت ملی پست به یک نامه وارده

در پی درج نامه وارده ای تحت عنوان «ماجرای یک اجبار عجیب» در کیهان مورخ 30 مرداد گذشته، که به بیان برخی مشکلات کاری و معیشتی کارکنان شرکت پست می پرداخت، روابط عمومی این شرکت جوابیه ای ارسال کرده است.

در جوابیه شرکت ملی پست آمده است: «ضمن تکذیب موضوع مطلب «ماجرای یک اجبار عجیب»، بر اساس ماده 105 قانون مدیریت خدمات کشوری، مدت زمان خدمت وظیفه(سربازی) کارکنان در سنوات خدمتی کارکنان لحاظ می گردد. از زمان شروع خدمت کارمند در حکم کارگزینی کارکنان مدت سربازی کارمند لحاظ گردیده و بر اساس همین سابقه کار، ارتقاء گروه، طبقه و رتبه دریافت کرده اند. صندوق های بیمه ای برای اینکه مدت سربازی کارمند را در سنوات بیمه ای شخص لحاظ کنند مبلغی را تحت عنوان حق بیمه دوران خدمت سربازی مطالبه می نمایند. بنابراین باید این مبلغ توسط کارمند به صندوق بیمه واریز شود تا بین سنوات خدمتی و سنوات بیمه ای شخص مغایرتی وجود نداشته باشد و کارمند در پایان 30 سال خدمت دولتی بازنشسته شود.با توجه به مصوبات دولت و تاکید موکد مبنی بر اینکه کارمندان در پایان 30 سال خدمت باید بازنشسته شوند، لازم است کارکنان نسبت به پرداخت حق بیمه دوران خدمت سربازی خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است براساس تمهیدات سازمان تامین اجتماعی حق بیمه دوران سربازی قابل اقساط در چند ماه می باشد.

درخصوص عدم کسر حق بیمه از اضافه کار کارکنان، موضوع مصوبه هیئت وزیران می باشد و ارتباطی به شرکت ملی پست ندارد.»کیهان: روزنامه کیهان وظیفه خود می داند تا حد امکان مشکلات اقشار مختلف جامعه را مطرح نماید تا با پیگیری مسئولان مربوطه کمکی به حل این مشکلات شود. ضمن تشکر از مسئولان شرکت پست برای ارائه توضیحات، موارد دیگری در این نامه ذکر شده بود که پاسخ روشنی در قبال آن ارائه نشده است. مواردی همچون اینکه آیا بازنشستگی کارکنان این شرکت با حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان یا صفر شدن اضافه کارهای کارکنان صحت دارد یا خیر؟