آرشیو چهارشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۳
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

هزینه حفظ آرامش

پاسخ های روحانی به سوالات نمایندگان مجلس و حاشیه های آن بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. یک کاربر با توجه به نحوه پاسخ رئیس جمهوری نوشت: روحانی یک بار دیگر هزینه حفظ آرامش و عدم ایجاد تنش را پرداخت. برخی کاربران این که نمایندگان مجلس با رای گیری علنی در این زمینه مخالفت کردند، آن را نوعی نگرانی از افشای نظر و رای خود دانستند. برخی پیشنهاد کردند که نمایندگان مجلس به طور داوطلبانه آرای خود را اعلام کنند.

تغییر سیاست نه جابه جایی

یک کاربر فضای مجازی نوشت: استیضاح وزیران صرفا درخواست تغییر و جابه جایی یک فرد نیست. بخشی از اعتراض های مجلس به دو وزیر برکنار شده متوجه سیاست های اجرا شده بود. بنابراین اکنون که دو وزیر استیضاح شده اند، باید آن سیاست ها نیز تغییر کنند.

پشت دولت را خالی نمی کنیم

حزب اتحاد ملت ایران به عنوان یکی از احزاب محوری جریان اصلاح طلب در فضای مجازی موضع خود را در قبال دولت تبیین کرد. این حزب نوشت: انتقادها به دولت کم نیست، اما خالی کردن پشت دولت در این شرایط از جانب اصلاح طلبان، مسئولیت ناپذیری است.

اقتصاد سیاسی، نقطه آسیب پذیر

یک کارشناس در فضای مجازی نوشت: پیشگیری از بحران هایی نظیر تحریم، متنوع سازی اقتصاد کشور و افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز همراه با توسعه پالایشگاه ها با فناوری پیشرفته و صنایع پتروشیمی و صادرات فرآورده ها و متقابلا صادرات نفت خام در حد یک میلیون بشکه در روز است. این کاربر افزود: این تحولات غیرممکن نیست و امکانپذیر است، اما اقتصاد سیاسی ایران اجازه این را نداده است.