آرشیو چهارشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۹
دانشگاه
۸

خدمت رسانی به سبک دانشجویان در محروم ترین نقطه خوزستان

این روزها بازار اردوهای جهادی گروه های دانشجویی داغ است و دانشجویان در ماه پایانی تعطیلات تابستانی در قالب گروه های جهادی در حال خدمت رسانی در مناطق محروم هستند. در این میان گروه جهادی معین تازه ترین فعالیت خود را در یکی از روستاهای شهرستان اندیکا از استان خوزستان در مرداد ماه سال جاری در سه بخش عمرانی، فرهنگی و بهداشت و سلامت برگزار کردند.

در این اردوی جهادی حدود 50 نفر از دانشجویان، از سراسر کشور حضور داشتند. در بخش عمرانی، بازسازی و مرمت مدرسه روستا با محوریت تعمیر سرویس بهداشتی، مرمت دیوارهای مدرسه، رنگ آمیزی و مرمت دیوارهای داخلی مدرسه و سیم کشی برق مدرسه صورت گرفت تعداد دانش آموزان بهره مند از این بازسازی 170 دانش آموز است.

در بخش فرهنگی اردو، کار در 4 رده سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با محوریت، انس با قرآن، امام شناسی، احکام و مبانی اعتقادی، آموزش کاردستی و کار های هنری، مهارت های زندگی، بهداشت فردی انجام گرفت که با استقبال زیادی مواجه شد.

در بخش سلامت بازدید خانه به خانه و بررسی وضع سلامت خانوار روستا و ارائه خدمات مشاوره درمانی و تامین داروهای مورد نیاز به خانواده های بی بضاعت انجام شد و به بررسی وضعیت شنوایی و بینایی و انجام غربالگری و امور ارتوپدی روستاییان نیز پرداخته شد. از تیم سلامت گروهی به صورت مستقر در واحد خانه بهداشت روستا به روستاییان خدمات درمانی ارائه می دادند که در این مدت چند مورد گزیدگی و مواردی بیمار اورژانسی تحت درمان قرار گرفتند.