آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۴
سیاست
۲

120 متهم مفاسد اقتصادی در بازداشت

رئیس قوه قضاییه با بیان این که دستگاه قضایی از گذشته در خط مقدم برخورد با مفاسد اقتصادی بوده است، به مردم، مسئولان، کارشناسان و دلسوزان کشور اطمینان داد قوه قضاییه به دور از فضاسازی های رسانه ای و جنجال های تبلیغاتی، قاطعانه و در عین حال قانونی و عادلانه به پرونده های اخیر مفاسد اقتصادی رسیدگی می کند تا هم مفسدان به اشد مجازات برسند و هم در حق کسی ظلم نشود.

به گزارش میزان، آیت ا... آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی به اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی اخیر اشاره و تصریح کرد: فعلا چهار شعبه دادگاه نیز به صورت ویژه برای رسیدگی به این پرونده ها تشکیل شده است. بیش از 30 کیفرخواست آماده ارجاع به دادگاه است و 120 متهم نیز در بازداشت به سر می برند. البته به دنبال این هستیم که محاکمه افراد مرتکب جرایم بزرگ تر در اولویت باشد.

همچنین سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده های اخیر ارز و سکه صد نفر بازداشت شدند که اکثریت آنان در بازداشت به سر می برند.

غلامحسین محسنی اژه ای در حاشیه جلسه عالی مسئولان قضایی درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده های اخیر اعم از ارز، سکه، خودرو و موبایل افزود: در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای 32 نفر کیفرخواست صادر و به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.

وی با بیان این که به این پرونده ها فعلا در تهران رسیدگی می شود، گفت: طبق آخرین گزارش ها روند رسیدگی به این پرونده ها آغاز شده است و امیدواریم از هفته آینده دادگاه رسیدگی به این پرونده ها برگزار شود.

اولین دادگاه یک مفسد بزرگ اقتصادی بعد از نامه آیت ا... آملی لاریجانی

در همین حال در ادامه رسیدگی به پرونده مفسدان بزرگ اقتصادی «ح.ب.د» یکی از مفسدان اقتصادی روز شنبه در دادگاه انقلاب به صورت علنی به اتهام افساد فی الارض محاکمه می شود.

به گزارش فارس، براساس اطلاعات به دست آمده بازپرس پرونده این فرد را متهم به افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور کرده و براساس محتویات پرونده تقاضای اشد مجازات شده است. این متهم قرار است در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شود.