آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۴
فن آوری
۱۵

لزوم به روزرسانی امنیتی تجهیزات سیسکو

درپی حمله جدید سایبری منتشر شد

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای با اعلام هشدار نسبت به حمله سایبری به پروتکل سیسکو، از مدیران شبکه های سازمانی خواست دستگاه های مرتبط با این آسیب پذیری را به روزرسانی کنند. به گزارش جام جم، کمپانی سیسکو به روزرسانی امنیتی مهمی را منتشر کرده که این به روزرسانی برای سیستم عامل IOS و IOS XE خود است و در بسیاری از محصولات سیسکو به کار می رود.

محققان اعلام کرده اند این آسیب پذیری ها را به سازندگان محصولات اطلاع داده اند که پاسخ سازندگان دستگاه های آسیب پذیر این بوده که به روزرسانی هایی برای رفع این آسیب پذیری ها منتشر کرده اند. در این میان سیسکو بیشترین محصولات آسیب پذیر را دارا بوده است، مشخص شده سیستم عامل IOS و IOS XE آسیب پذیر هستند که با شماره شناسایی 0131 CVE-2018- معرفی شده است.

بتازگی سیسکو به روزرسانی برای هر دو سیستم عامل خود منتشر و اعلام کرد دستگاه های دارای دو سیستم عامل فوق که دارای تنظیمات احراز هویت rsa-encr هستند آسیب پذیرند.

مرکز ماهر اعلام کرد: توصیه اکید به مدیران شبکه در سازمان ها و شرکت ها می شود که سریعا دستگاه های خود را که شامل این آسیب پذیری می شود به روزرسانی کنند.