آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۴
فن آوری
۱۷

مقابله توئیتر با اکانت های جعلی در انتخابات امریکا

با نزدیک شدن به انتخابات امریکا، تبلیغات موضوعی عجیب نیست، اما توئیتر با درس گرفتن از اتهامات گذشته درخصوص نظارت نداشتن بر محتواهای تبلیغاتی، قصد دارد این بار ماجرا را به نفع خود تمام کند.

به گزارش انتخاب، شرکت توئیتر اعلام کرد تبلیغات انتخابات میان دوره ای ایالات متحده را کنترل شده تر از همیشه پیگیری خواهد کرد. این موضوع یعنی اینکه توئیتر نخواهد گذاشت اکانت های جعلی یا جریان هایی مشخص، کنترل انتخابات را در دست بگیرند. این نظارت سختگیرانه توئیتر نه تنها به تبلیغات، بلکه به عملکردها و توئیت های احزاب حاضر در انتخابات نیز مرتبط

می شود.

براساس سیاست های شرکت توئیتر، به هر نامزد در ایالات متحده، یک مهلت ثبت نام و اعتبارسنجی اعطا می شود. این ثبت نام با هدف تشکیل فراخوان های تبلیغاتی و انجام امور اداری نامزدها انجام می شود و بر این اساس، تمامی تبلیغ کنندگان سیاسی در سراسر امریکا باید یک گواهی دقیق تایید هویت و موقعیت مکانی داشته باشند که توسط توئیتر صادر شده است. از 30 سپتامبر، تنها در صورتی که تبلیغ کنندگان این اعتبارنامه را داشته باشند، اجازه انجام تبلیغات سیاسی را خواهند داشت. البته تاکید اصلی این گواهی بر«مسائل قانونی تحت پرچم امنیت ملی» متمرکز است.

این نخستین بار است که توئیتر با این حجم از سختگیری به استقبال انتخابات می رود. حال باید منتظر ماند و دید با پایان یافتن انتخابات، رئیس جمهوری پر حاشیه ایالات متحده، دونالد ترامپ تا چه میزان از عملکرد توئیتر راضی خواهد بود.