آرشیو یکشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۵
فن آوری
۱۷

سیم کارت های چند صد میلیونی در بازار

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم کارت و لوازم جانبی با بیان اینکه افزایش قیمت سیم کارت، به سرعت افزایش قیمت گوشی نیست، گفت: متقاضی، کاربر و حجم تقاضاست که تاثیر مستقیم و موثری بر افزایش و کاهش قیمت می گذارد.

به گزارش ایسنا، افشار فروتن لاریجانی افزود: با توجه به محدودیت عرضه و توزیع، حجمی از تقاضا همیشه وجود دارد و نوسانات نرخ ارز هم چندان تاثیری بر آن ندارد هرچند بی تاثیر هم نیست. درواقع عوامل دیگری مانند عرضه سیم کارت، میزان عرضه و تقاضا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا بر قیمت سیم کارت خیلی موثر است.

وی با اشاره به افزایش نسبی قیمت سیم کارت اظهار کرد: این بحث تقاضا هست که بر قیمت تاثیرگذار است. در حوزه سیم کارت های دائمی با کدهای ثابت به عنوان تعیین کننده و مرجع قیمت، دیگر با آن شماره ها چندان واگذاری نداریم و چون کدهای قدیمی واگذاری جدید ندارند، متقاضی خاص خود را دارند. وی ادامه داد: اینکه عرضه این سیم کارت ها کمتر شده و تقاضا به قوت خود استوار بوده، باعث شده شاهد افزایش قیمت سیم کارت باشیم.رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه یادآور شد: چون سیم کارت های دائمی جدید دیگر عرضه نمی شود و همان سیم کارت هایی که از قبل، عرضه و در بازار توزیع شده اند، به صورت چرخشی دست به دست می چرخد، چنین سیم کارت هایی ایجاد بورس کرده اند، وگرنه تفاوتی با هم ندارد.

فروتن درباره قیمت تقریبی سیم کارت ها نیز بیان کرد: تقاضا برای سیم کارت های قدیمی بیشتر برای سیم کارت های کد 1 تا 3 است. قیمت های سیم کارت های کد 1 از سه میلیون و 300 هزار تا چهار میلیون تومان شروع می شود. سیم کارت های کد 2 با 500 هزار تومان اختلاف ارزان تر و سیم کارت های کد 3 با یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به سیم کارت های کد 1 عرضه می شوند. البته اینها قیمت های حداقلی است و در بازار، سیم کارت های تا چند صد میلیون تومانی هم وجود دارد.