آرشیو یکشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۱۷۳
جامعه
۱۲
محیط زیست

اختصاص 2 میلیون یورو برای مدیریت یکپارچه پارک قمیشلو

منبع: ایسنا

رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست ایران با اشاره به دیدار با مدیرکل اروپای شرقی و آسیای وزارت امور محیط زیست آلمان گفت: با توجه به توافق به عمل آمده در خصوص تخصیص 2 میلیون یورو به پروژه مدیریت یکپارچه پارک ملی قمیشلو با مشارکت جوامع محلی مقررشد تا این پروژه به سرعت عملیاتی و در چارچوب سند تنظیمی پروژه اقدام شود.

کین هورس در دیدار خود با ناصر مقدسی- رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست ایران - درباره کاهش آلودگی هوا، مدیریت پسماند، انتقال فناوری، برگزاری کارگاه های آموزشی و مدیریت یکپارچه مناطق حفاظت شده، پایش آلودگی های شیمیایی بحث و گفت وگو کردند.

مقدسی درباره این دیدار گفت: در راستای همکاری های دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و کشور آلمان، برنامه عمل سال 2018 تدوین و برگزاری دوره های ظرفیت سازی و آموزشی در این برنامه گنجانده شده است. در این برنامه اجرایی همچنین نحوه انتقال تجربیات و فناوری های مناسب پیش بینی شده است. کلیه فعالیت ها و موارد مندرج در برنامه عمل 2018 مورد بررسی قرار گرفت و نحوه اجرا یا اجرا نکردن، تمام نشدن برنامه ها و دلایل مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به سیاست های اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست در بحث موضوعات آلودگی کلانشهرها، مدیریت پسماند، مقابله با گردوغبار و مدیریت تالاب های منابع آبی توافق شد تا با همکاری مشترک، برنامه اجرایی سال 2019 تدوین و مبادله شود.