آرشیو دوشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۲
شهرستان ها
۷

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: متخلفان دفع زباله های بیمارستانی کرمانشاه مجازات می شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه موضوع دفع غیرقانونی زباله های بیمارستانی کرمانشاه پیگیری می شود، گفت: با متخلفان برخورد خواهد شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه افزود: مشکل دفع زباله های بیمارستانی در سراسر کشور وجود دارد و با شرایط مطلوبی که این زباله ها باید با زباله سوز نابود شوند، فاصله داریم.

وی تصریح کرد: نمی شود که ما در وزارت بهداشت مردم را به رعایت بهداشت توصیه کنیم اما خود به این موضوع توجه نکنیم.

وی افزود: قطعا باید به موضوع زباله های بیمارستانی کرمانشاه رسیدگی شود و اگر دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه مقصر بوده است باید رویه خود را تغییر دهد و اگر کسانی که زباله ها را حمل می کنند در کار خود دچار مشکل هستند، آنها نیز باید رفتار خود را اصلاح کنند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متعهد شد که تا سه ماه آینده مکانی مناسب با استانداردهای محیط زیستی را به منظور دفع زباله های بیمارستانی مشخص و بیمارستان ها را به دستگاه خردکن مجهز کند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به وارد شدن خسارت به بیمارستان در حال ساخت ثلاث باباجانی، گفت: مقصران وارد شدن خسارت به این بیمارستان به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

قاضی زاده هاشمی پس از بازدید از بیمارستان در حال تاسیس شهر تازه آباد، در جمع خبرنگاران با بیان این که ستون ها و بنای اصلی ساختمان سالم است، افزود: یک تیم کارشناسی به منظور علت خسارت وارد شدن به این بیمارستان تشکیل خواهد شد تا علاوه بر مشخص شدن مقصر راهکار ساخت و بازسازی آن نیز بررسی شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در صورتی که مشخص شود،سازه ساختمان بدرستی ساخته نشده است، پیمانکار، ناظر و مشاور طرح به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: مردم محروم شهرستان ثلاث باباجانی از وزارت بهداشت توقع دارند که هرچه زودتر برای بیمارستان این شهرستان تعیین تکلیف شود.