آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۱۵
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

هدفون بی سیم جدید زنهایزر مومنتوم

آی تی ایران: شرکت زنهایزر به ساخت هدفون های بسیار باکیفیت – و البته خوش چهره – مشهور است، اما جدیدترین محصول این شرکت Momentum True Wireless پاسخی است به تقاضای بازار برای محصولی که بعد از ایرپاد اپل ایجاد شد. ایرباد بی سیم مومنتوم این شرکت هرچند کمی دیرتر از رقبا به بازار عرضه شده اما هر دو ویژگی کیفیت و دیزاین خوب محصول را بر خود دارد.

محصول جدید زنهایزر که حالا در نمایشگاه ایفا آلمان نیز رونمایی شده 300دلار قیمت دارد و از طریق یک کیس کوچک نگهدارنده شارژ می شود و در صورت شارژ کامل تا 4 ساعت قادر به پخش موسیقی است. این هدفون بی سیم جدید از کدک AAC و همچنین کدک aotX کوالکام و aptx low latency هم پشتیبانی می کند. به گفته کوالکام دستگاه هایی که از aptX پشتیبانی کنند قادر به استریم موسیقی با کیفیت بالا هستند و aptX low Latency نیز برای پشتیبانی از کیفیت صدای بهتر روی ویدئو به خصوص بازی های کامپیوتری است. این هدفون با ضربه انگشت کار می کند و با یک ضربه قادر به پشتیبانی از دستیار صوتی اپل و گوگل هم هست.

تراشه جدید اینتل برای پیشرفت دستیارهای صوتی

ایسنا: شرکت اینتل قصد دارد تراشه پردازنده جدیدی را وارد بازار کند که به دستیارهای صوتی نظیر الکسای آمازون توانایی پردازش چندین صوت مختلف به طور همزمان را می دهد. به گزارش «ایسنا» به نقل از وب سایت thestar، با توجه به آنکه این روزها دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند در بازارهای جهانی از استقبال بی نظیری از سوی کاربران برخوردار شده اند؛ شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی به لطف تلاش تولیدکنندگان تراشه های پردازنده نظیر اینتل، درصدد طراحی، تولید و توسعه پردازنده هایی هستند که به کاربران این امکان را می دهد تا به صورت همزمان چندین صوت مختلف را شناسایی و پردازش کرده و سپس به آن پاسخ دهند.

این تراشه های پردازنده برای دستیارهای صوتی نظیر الکسای آمازون، گوگل اسیستنت و کورتانای مایکروسافت بسیار مفید و کاربردی خواهد بود، چراکه آنها با این وسیله قادر خواهند بود صدای چندین صوت را که از سوی چند نفر به صورت همزمان در محیط پیرامون اسپیکرهای هوشمند یا موبایل های مجهز به دستیارهای صوتی مذکور منتشر می شود، تحلیل کرده و تشخیص دهند. این پردازنده های جدید که ویسکی لیک (Whiskey Lake) و امبر لیک (Amber Lake) نام دارند، در دستگاه های الکترونیکی نظیر لپ تاپ، نوت بوک، تبلت و اسپیکرهای هوشمند قابل کاربرد و استفاده خواهند بود. به نظر می رسد این تراشه های پردازنده در جدیدترین نسخه از دستیارهای صوتی الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت به زودی و تا پایان سال جاری میلادی به کار گرفته خواهند شد.

معرفی دوربین های کامپکت جدید سونی

فارنت: دوربین های کامپکت سایبرشات جدیدی با مدل های HX59 و HX99 از جانب سونی رونمایی شد، این دوربین ها با کیفیت K4 عکس و فیلم می گیرند. سونی موفق شده است لنزهای 720-24 میلی متری را داخل دوربین های سوپرزوم که تنها 5/ 1 اینچ عرض دارد قرار دهد. این دوربین های جدید را در بازار با مدل های تجاری HX95 و HX99 خواهیم شناخت.

سونی در حین رونمایی این دوربین های کامپکت سایبرشات اعلام کرد که تا آبان ماه امسال راهی بازار خواهند شد. در هر دو دوربین شاهد حضور سنسور 1/ 3/ 2 اینچی هستیم. استفاده از این سنسورها در دوربین های کامپکت رواج دارد و باعث کاهش قیمت این دوربین ها می شود. دوربین های جدید سونی عکس هایی با وضوح 2/ 18 پیکسل می گیرند و به راحتی از عهده فیلمبرداری با وضوح K4 در سرعت 30 فریم در ثانیه برمی آیند. در کنار این موارد می توان به قابلیت چشمگیر زوم 28X این دوربین ها اشاره کرد. دیافراگم لنز این دوربین ها تا میزان f/ 3.5 قادر به عکاسی است و عکس هایی با حالت تله فتو را با دیافراگم f/ 6.4 می گیرند. هر دو مدل دوربین کامپکت سایبرشات جدید سونی از قابلیت ثبات نوری تصویر بهره می گیرند و پردازنده A BIONZ X را در این دوربین ها شاهد هستیم.

سونی مدعی است دوربین های HX99 و HX95 از فوکوس خودکار بسیار سریعی بهره می گیرند و به لطف فناوری Eye AF که در این دوربین ها تعبیه شده تصاویر را با بیشترین میزان جزئیات ذخیره می کنند. این محصولات در گروه دوربین های مقرون به صرفه قرار می گیرند، اما باز هم عکاسان قادر به اعمال تنظیمات دستی و عکس برداری با فرم خام RAW هستند. دوربین های جدید سونی به لحاظ سخت افزاری شباهت های زیادی به یکدیگر دارند اما طراحی این دوربین ها با هم تفاوت هایی دارد که در این زمینه می توان به صفحه نمایش لمسی در دوربین مدل HX99 اشاره کرد. این صفحه نمایش لمسی از حلقه ای برای تنظیم لنز دوربین بهره گرفته است و تنظیمات پیشرفته ای را برای نورگیری تصویر از این طریق می توان اعمال کرد. در دوربین مدل کامپکت سایبر شات مدل HX95 خبری از این ویژگی ها نیست. به لحاظ ابعاد نیز سونی معتقد است این دوربین ها کوچک ترین محصولاتی به حساب می آیند که در آنها از لنز 700میلی متری استفاده شده است. در حال حاضر سونی اشاره ای به قیمت دوربین های مدل HX95 و HX99 نکرده است.