آرشیو چهارشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۸
اقتصادی
۴

اخبار

بانک ها مجاز به عرضه ارز مسافرتی و دانشجویی شدند

بانک مرکزی اعلام کرد: بانک ها مجازند از محل ارز های خریداری شده، با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی به نرخ بازار و با اخذ مدارک مورد نیاز، اقدام کنند. به گزارش بانک مرکزی، بر اساس بخشنامه، این بانک ها مجازند در سطح شعب داخل شهر، با دریافت مدارک مثبته از قبیل گذرنامه معتبر ایران، بلیت مسافرت هوایی و ویزای کشور مقصد (کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) اقدام و این مدارک را برای نظارت بازرسان بانک در سوابق خود نگهداری کند.

آغاز پرداخت غرامت به خانواده شهدای سانچی

شرکت ملی نفتکش ایران اقدامات مربوط به پرداخت غرامت بیمه P&I به خانواده معظم شهدای سانچی را آغاز کرد. به گزارش شرکت ملی نفتکش، با تصویب هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران و به منظور تسریع در این مهم، پرداخت غرامت به خانواده شهدای سانچی از منابع این شرکت در دستور کار قرار گرفت. مبلغ غرامت براساس واحد پولی مورد پذیرش در قرارداد پیمان جمعی که دلار امریکا است پرداخت خواهد شد و کلیه پرسنل کشتی، فارغ از سمت و سابقه شغلی و ملیت، مبلغ خسارت را به طور کامل دریافت خواهند کرد.

کشاورزی متهم ردیف اول ایجاد فروچاله ها است

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران گفت: کشاورزی با مصرف 90 درصد ذخیره آبی و تخلیه سفره های زیرزمینی در ردیف متهم نخست ایجاد فروچاله و فرونشست زمین قرار دارد. راضیه لک در گفت و گوبا ایرنا افزود: جلوگیری از پیشرفت این مخاطره بزرگ نیازمند توجه بیشتر به آبخوان هاست که در سال های گذشته کمتر مورد توجه بوده اند.