آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۳
فرهنگ: صنایع فرهنگی
۱۲

نگاهی به نمونه های موفق شرکت های «وی اودی» در تولید سریال

شرکت هایی که رویا می سازند

سرویس دهنده های «وی اودی» یا همان ویدئو هنگام درخواست، با پیشرفت و گسترش اینترنت روز به روز محبوب تر شدند و امروز در زمره تولیدکنندگان اصلی محتوای تصویری قرار دارند. از نتفلیکس گرفته تا هولو و آمازون بسیاری از این سرویس دهندگان دیگر خودشان دست به تولید سریال ها و فیلم های پرطرفدار می زنند. آنها قواعد بازی را تغییر داده اند، مدل کسب وکاری جدید را بنا نهاده اند و بر پایه آن امپراتوری هایی چون نتفلیکس را شکل داده اند. نه تنها دیگر نمی توان وجود آنها را انکار کرد، بلکه به تهدیدی برای شیوه های سنتی تبدیل شده اند.در حقیقت دنیای در حال تغییر باید بپذیرد دیگر دوران یکه تازی سرویس دهنده های قدیمی به سر رسیده است و بازیگران قدیمی باید بازار بزرگشان را با تکنولوژی ویدئو هنگام درخواست تقسیم کنند یا خود نیز در راه مدرن شدن گام بگذارند. با نگاهی به نامزدها و برندگان جوایز گلدن گلوب که یکی از معیارهای اصلی سنجش موفقیت آثار سینمایی و تلویزیونی است، می توان بخوبی به نقش پررنگ غول های استریم ویدئو مانند نتفلیکس، آمازون و هولو پی برد.

نتفلکیس
آغاز به کار تولید:

2013

سرمایه گذاری سالانه در بخش تولید:

دو میلیارد و 400 میلیون دلار

نخستین سریال تولیدی:

خانه پوشالی

میانگین تعداد مخاطبان هر اپیزود بعد از سه روز:

4/6 میلیون نفر

هزینه تولید هر قسمت:

4/5 میلیون دلار

آمازون
آغاز به کار تولید:

2013

سرمایه گذاری سالانه در بخش تولید:

یک میلیارد دلار

نخستین سریال تولیدی:

خانه آلفا، بتاها

میانگین تعداد مخاطبان هر اپیزود بعد از سه روز:

3/44 میلیون نفر

هزینه تولید هر قسمت:

4/5میلیون دلار

هولو
آغاز به کار تولید:

2012

سرمایه گذاری سالانه در بخش تولید:

500 میلیون دلار

نخستین سریال تولیدی:

میدان نبرد

میانگین تعداد مخاطبان هر اپیزود بعد از سه روز:

3/22 میلیون نفر

هزینه تولید هر قسمت:

3/5 میلیون دلار