آرشیو پنجشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۵
ورزشی
۹

تخلف آشکار وزارت ورزش در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال

یک عضو هیئت تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت که طبق بررسی های این هیئت کلیه حساب های بانکی، دریافت، پرداخت و تصمیمات اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در طول 8 سال گذشته، رسمیت نداشته و تخلف قانونی محسوب می شود.

علی اصغر یوسف نژاد اظهار داشت: به دلیل عدم ارسال تغییرات اعضای هیئت مدیره توسط وزیر مربوطه در طی این سال ها به ثبت شرکت ها و عدم درج در روزنامه رسمی و انتشار آن قانونا و عملا هنوز اعضای هیئت مدیره قبلی وظیفه قانونی برای فعالیت دارند در حالی که در طول 8سال گذشته این افراد بارها تغییر کرده اند و بار حقوقی و تخلفات مالی فراوان از این جهت ایجاد کرده اند که کلیه حساب های بانکی، دریافت، پرداخت و تصمیمات اعضای هیئت مدیره دو باشگاه، رسمیت نداشته و تخلف قانونی محسوب می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تشکیل شرکت دولتی بدون مصوبه مجلس ممنوع است تصریح کرد: وزارت ورزش باید طبق تبصره یک ماده 4 قانون مدیریت خدمات کشوری از مجلس مصوبه می گرفت. همچنین کلیه تغییرات مدیریتی هم باید با تشکیل مجمع و آگهی در روزنامه رسمی ثبت در اساسنامه و با حضور همه اعضای مجمع شامل سهامداران شکل می گرفت و تصمیم گیری می شد که این اتفاق نیفتاده و مسئولش شخص وزیر ورزش است که تخلف کرده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه وزارت ورزش تخلفات آشکاری در این زمینه داشته است، یادآور شد: پس از دریافت اطلاعات از وزارت ورزش، هیئت تحقیق و تفحص در این رابطه تشکیل جلسه خواهد داد و طبیعتا پس از بررسی، درباره این موضوع اظهارنظر جمعی خواهیم داشت.