آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۶
شهرستان ها
۷
یادداشت خبرنگار

5 سال انتظار!

قربان نوروزی

ساری- سال هاست که پیگیری ها و درخواست های ساکنان 5 روستای محروم سورک، واودین، محسن آباد، کفکور و ازرک بخش هزار جریب نکا برای بازسازی و آسفالت حدود 7 کیلومتر جاده این 5 روستا که به هم وابسته و پیوسته هستند به نتیجه نرسیده است.

دسترسی مردم این 5 روستا به جاده آسفالته لایی به نکا پس از انقلاب همواره از آرزوهای مردم این روستاها بوده و این امر از سوی شورا دهیاری های روستاهای مذکور پیگیری شد. از سال 86 اولین جرقه آسفالت این پنج روستا زده شد و متعاقب آن در اردیبهشت ماه سال 92 آگهی مناقصه اجرای کلیه عملیات زیرسازی و آسفالت محور راه روستایی محسن آباد، واودین، سورک، ازرک و کفکور از توابع شهرستان نکا در روزنامه چاپ و مقرر شد با پرداخت 400 میلیون تومان توسط راه و شهرسازی به پیمانکار، عملیات زیرسازی و آسفالت 5 روستا آغاز و بتدریج پس از تخصیص اعتبار مابقی آن به پیمانکار پرداخت شود.

اکنون پس از گذشت بیش از 5 سال و نیم این جاده نه تنها آسفالت نشده بلکه تردد خودروها حتی در مرداد و شهریور ماه در برخی از این روستاها بویژه در مسیر واودین به سورک با زنجیر چرخ در روزهای بارندگی هم میسر نیست.

حال که تقاضاهای مردم محروم پس از تصویب و تخصیص اعتبار به تاریخ پیوسته است سازمان های نظارتی با رسیدگی به این پرونده، علت را بطور شفاف با مردم در میان گذاشته و با کسانی که در اجرای این پروژه تخلف و یا قصوری داشتند، برخورد کنند. فقدان راه مناسب فقر اساسی مناطق کوهستانی مازندران است پس ضروری است مسئولان برای زدودن محرومیت از چهره این روستاها اهتمام ورزند.