آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۶
شهرستان ها
۷

استاندار کرمانشاه: کمک های بلاعوض جدید به زلزله زدگان پرداخت می شود

استاندار کرمانشاه از موافقت دولت با پرداخت کمک های بلاعوض جدید به زلزله زدگان و افزایش تسهیلات در مناطق شهری و روستایی در پی گران شدن مصالح ساختمانی خبر داد. هوشنگ بازوند اظهار داشت: با حمایت های دولت اقدام های خوبی در راستای کمک به زلزله زدگان انجام شده و تاکنون یک هزار و 883 میلیارد تومان در بحث واحدهای مسکونی و در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت شده است.

وی از وجود 22 هزار واحد مسکونی تعمیری نوع یک و 2 و حدود 28 هزار واحد تعمیری نوع سه در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: برای هر واحد تعمیری نوع یک و 2 حدود 100 تا 120 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

بازوند یادآور شد: همچنین با تلاش دست اندرکاران امر، هفت هزار و 24 واحد مسکونی آماده و یا در آستانه بهره برداری قرار دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تامین اعتبار پنج هزار و 325 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از زلزله در استان، گفت: تاکنون 2 هزار و 209 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده است.

بازوند یادآوری کرد: با تخصیص کامل اعتبارات استان کرمانشاه، 672 طرح و پروژه در حوزه های مختلف با یک هزار و 359 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

بازوند همچنین با اشاره به اجرای طرح پرداخت تسهیلات به روستائیان و عشایر گفت: تاکنون 115 میلیارد تومان عقد قرارداد صورت گرفته و 82 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: از این لحاظ استان کرمانشاه در عقد قرارداد رتبه سوم و در پرداخت تسهیلات رتبه پنجم کشور را دارد.