آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۶
شهرستان ها
۷

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

بهره برداری از 140 کیلومتر راه در خوزستان

اهواز- خبرنگار کیهان: بهره برداری از 140 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی، 10 پروژه صنعتی و بندری شهرستان ماهشهر و امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری تولید بیواتانول در بندر امام خمینی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

عباس آخوندی در سفر خود به خوزستان در شهرستان بندر ماهشهر حاضر و به طور همزمان 52 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و 88 کیلومتر راه روستایی در محورهای ماهشهر به هندیجان، رامهرمز به بهبهان، باغ ملک به قلعه تل، سردشت به دزفول و محور اهواز تا چذابه و مسیر زوار اربعین را که با اعتباری معادل 147 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی احداث شده بود، افتتاح کرد. وی در ادامه سفر خود 10 پروژه صنعتی و بندری را در این شهرستان افتتاح کرد که پروژه احداث سیلوی غلات شرکت پارسیان ریل شرق با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال با ظرفیت 50 هزار تن و میزان اشتغال 70 نفر و پروژه احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی سنگین شرکت خط نقره ای قشم با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال و ظرفیت 20 هزار مترمکعب و اشتغالزایی برای 80 نفر از جمله این پروژ ه ها بودند.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی پروژه نوسازی سیستم بلوور چهار دستگاه مکنده غلات با اعتبار 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری تولید بیواتانول به ارزش 5500 میلیارد ریال در بندر امام نیز از دیگر دستاوردهای سفر آخوندی به خوزستان بود.

این تفاهم نامه به ارزش 5500 میلیارد و 54 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی به صورت قراردادی 30 ساله در حوزه بهینه سازی سوخت بنزین و برای تولید بیواتانول در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) امضا شده است. طی این تفاهم نامه و با احداث این کارخانه روزانه 300 هزار تن بیواتانول تولید می شود.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب بندر امام خمینی با اعتبار 58 میلیارد ریال، اسکله شماره 37 شرکت توسعه خدماتی دریایی و بندری سینا، احداث خط انتقال برق از پتروشیمی فجر، انبارهای چند منظوره نگهداری کالا و سردخانه شرکت پارسیان ریل زاگرس، انبارهای چند منظوره نگهداری کالا شرکت جوانه طلایی آمل، تاسیسات زیربنایی زون نفتی و احداث معابر تکمیلی و احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی سبک شرکت نفت ایرانول از دیگر پروژه هایی بودند که افتتاح شدند.