آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۶
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* در ادامه رقابت های تیراندازی قهرمانی جهان که در چانگون کره جنوبی در حال برگزاری است، تیم ملی کشورمان در رشته تفنگ بادی رده سنی جوانان موفق شد با کسب 1874/3 امتیاز به مدال نقره این رقابت ها دست یابد و عنوان نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد. در پایان مرحله مقدماتی امیر سیاوش ذوالفقاریان با 628/1 و امیر محمد نکونام با 627/5 امتیاز به عنوان نفر دوم و چهارم راهی فینال شدند. محمد حسین شریف زاده دیگر ملی پوش کشورمان بود که با 618/7 امتیاز در رده سی وسوم جهان قرار گرفت و به کار خود پایان داد. در این ماده تیم کشور چین قهرمان شد. تیم ایران نایب قهرمانی را از آن خود کرد و ر روسیه به مقام سوم دست یافت. کاروان تیراندازی ایران تاکنون صاحب یک مدال نقره میکس تفنگ و یک مدال نقره تیمی تفنگ 10 متر در رده سنی جوانان شده است.

* فرهاد عصفوری رئیس انجمن دوچرخه سواری معلولان درباره وضعیت تیم اعزامی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا، گفت: در حال حاضر پنجمین اردوی خود را که از دوم شهریور ماه در مشهد آغاز شده است و تا 21 شهریور ماه ادامه خواهد داشت را سپری می کنیم و آخرین اردوی تیم ملی که وصل به اعزام است، با پنج ورزشکار اعزامی در تهران برگزار خواهد شد.وی ادامه داد: اگر مشکل تجهیزات دوچرخه سواران که شامل طوقه و همچنین تهیه دوچرخه پیست بود فراهم شود، بدون شک به هر پنج ورزشکار اعزامی به این بازی ها امید کسب مدال داریم.

* الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران در مورد تاریخ قراردادش برای ادامه همکاری با فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو توضیح داد: قرارداد من با تیم ملی ایران تا پایان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بود و در حال حاضر قرارداد من با تیم ملی ایران به پایان رسیده است.سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلو که خود به عنوان بازیکن سابقه کسب سه مدال المپیک را دارد، در مورد ادامه همکاری اش با ایران نیز گفت: نتیجه حاصل شده در بازی های آسیایی رضایت بخش بود و برای ادامه همکاری باید پس از تعطیلات با محسن رضوانی مذاکره کنم. با این حال دوست دارم با ایران ادامه دهم. تیم ملی واترپلوی ایران پس از گذشت 4 دهه، با هدایت الکساندر چیریچ مدال برنز بازی های آسیایی را کسب کرد.