آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۶
صفحه آخر
۱۲

دیروز در غزه صهیونیست ها بیست و چهارمین تظاهرات بازگشت را هم به خاک و خون کشیدند

بیست و چهارمین راهپیمایی بزرگ «بازگشت» با عنوان«به کوری چشم ترامپ ما باز می گردیم» درشرایطی روز گذشته برگزار شد که بازهم تعداد بی شماری از فلسطینی ها بر اثر تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به خاک و خون کشیده شدند.

سرویس خارجی- فلسطینی های ساکن غزه روز گذشته با راهپیمایی به سوی مرزهای غزه، تظاهرات دیگری با عنوان «به کوری چشم ترامپ ما بازمی گردیم» و «بینی ترامپ را به خاک می مالیم» برگزار کردند که با یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست این تظاهرات مسالمت آمیز به خشونت و درگیری منجر شد و به دلیل استفاده صهیونیست ها از گلوله های جنگی و تیراندازی مستقیم تک تیراندازها، تعداد زیادی از تظاهر کنندگان به خاک و خون کشیده شدند.

جوانان فلسطینی از روز پنجشنبه هزاران تایر را برای آتش زدن جهت اخلال در دید تک تیراندازهای اسرائیلی به مرزهای غزه منتقل کرده بودند.

تا این لحظه از آمار دقیق شهدا و مجروحان خبری منتشر نشده است اما شاهدان عینی می گویند تعداد مجروحان بسیار زیاد است چرا که صهیونیست ها از زمین و آسمان تظاهر کنندگان را هدف قرار دادند و یک پهپاد نیز جوانان تظاهرکننده را از هوا هدف قرار می داد. قرار است طی روزهای آتی فعالیت ها در مرزهای غزه تشدید شود و در صورت ادامه تهدیدهای رژیم صهیونیستی از همه امکانات موجود و بالن های آتش زا برای پاسخگویی استفاده شود.

وزارت بهداشت فلسطین نیز دیروز از شهادت یک جوان فلسطینی 19 ساله براثر شلیک گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی، در راهپیمایی بزرگ «بازگشت» خبر داد. «امجد فایز حمدونه» جوان 19 ساله ساکن اردوگاه «جبالیا» که بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در ماه ژوئن(خرداد) زخمی شده بود، روز گذشته به شهادت رسید.راهپیمایی مسالمت آمیز «حق بازگشت» از 30 مارس گذشته (10 فروردین)به مناسبت «روز زمین» درباریکه غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تاکنون، بیش از 190 فلسطینی در این راهپیمایی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و حدود 19 هزار نفر زخمی شده اند. رژیم صهیونیستی با مصادره اراضی فلسطینی ها و احداث شهرک های صهیونیست نشین در آن درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه جویی هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.