آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

زلزله 5/6 ریشتری سیستان و بلوچستان را لرزاند

زمین لرزه 5/6 ریشتری حوالی زاهدان در سیستان و بلوچستان را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی پنج و شش دهم ریشتر پیش از ظهر دیروز(جمعه) شهرستان ایرانشهر در سیستان و بلوچستان را لرزاند. به گزارش ایرنا، شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه را ساعت 10و 53 دقیقه و 36 ثانیه ثبت کرد. این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر رخ داد.

تاکنون هیچ گزارشی از خسارات مالی و جانی این زمین لرزه اعلام نشده است.

همچنین زلزله های دیگری به بزرگی 3/9، 3/7، 4/3، 2/7 و 3 و 2 و 3/3 ریشتر نیز دیروز کنارک سیستان و بلوچستان را لرزاند.به گزارش ایرنا، ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: از صبح دیروز مسجد حضرت ابوالفضل واقع در استان سیستان و بلوچستان 8 بار لرزیده است. عبدالرحمن شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ادامه داد: بزرگ ترین این زمین لرزه ها در عمق 10 کیلومتری زمین و به بزرگی 6/5 ریشتر در ساعت 10و 53 دقیقه و 36 ثانیه دیروز به ثبت رسیده است.شهنوازی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارت جانی از این زمین لرزه ها گزارش نشده اما منازل مسکونی که از خشت و گل بوده ترک برداشته است.

وی با بیان اینکه تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده اند افزود: به تمام تیم ها آماده باش کامل داده شده همچنین از مردم خواسته شده زیاد در خانه های خود نمانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با وقوع چندین زلزله و پس لرزه در محدوده مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان ایرانشهر 25 نفر از ارزیاب های این نهاد در قالب پنج تیم به محل حادثه اعزام شدند و در حال بررسی تلفات احتمالی هستند.

رسول راشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم های ارزیاب از شهرستان های ایرانشهر، دلگان و فنوج به محل حادثه اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی اولیه تیم های ارزیاب در منطقه تنها حدود چهار منزل مسکونی روستایی دچار ترک خوردگی شده اند و مشکلی در زمینه آب و برق در منطقه وجود ندارد.