آرشیو یکشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۷
صفحه آخر
۱۲

400 زخمی و یک شهید در بیست و چهارمین تظاهرات بازگشت «غزه»

وزارت بهداشت فلسطین می گوید در حمله مسلحانه نیروهای اشغالگر به بیست و چهارمین «تظاهرات بازگشت» فلسطینی ها، یک کودک فلسطینی شهید و نزدیک به 400 تن نیز زخمی شده اند.

بیست وچهارمین تظاهرات بازگشت، روز جمعه تحت عنوان «به کوری چشم ترامپ بازمی گردیم» برگزار شد.

در پی تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز، یک کودک فلسطینی به شهادت رسیده و 400 نفر دیگر از جمله 35 کودک، سه نیروی امدادگر و سه خبرنگار زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تظاهرکنندگان در شرق غزه عروسک های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آدمک نتانیاهو، و لیبرمن را به آتش کشیدند، در حالی که جوانان فلسطینی توانستند از حد فاصل شرق البریج عبور کرده و به سمت مرزها حرکت کنند. شاهدان عینی می گویند، یک پهپاد صهیونیستی را که اقدام به شلیک گاز اشک آور در شرق غزه می کرد، ساقط کرده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز از وقوع دو حریق در منطقه غلاف غزه در اثر به پرواز درآمدن بالون ها و بادبادک های کاغذی آتش زا از سمت نوار غزه خبر می دهند.

با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت، فلسطینی ها همچنان با دست خالی با نظامیان رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند.

راهپیمایی مسالمت آمیز «حق بازگشت» پس از مطرح شدن طرح خطرناک «معامله قرن» و از 30 مارس گذشته (10 فروردین) به مناسبت «روز زمین» در باریکه غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

تاکنون، بیش از 190 فلسطینی در این راهپیمایی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و حدود 19 هزار و 500 نفر زخمی شده اند.