آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۸
اخبار کشور
۱۰

2 هزار زائر پاکستانی کربلای معلی وارد سیستان و بلوچستان شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: دو هزار زائر پاکستانی مشتاق شرکت در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی در قالب نخستین کاروان زائران عاشورا شب شنبه از مرز میرجاوه وارد این استان شده اند.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همه ساله زوار پاکستانی چند روز قبل از ماه محرم با گذر از سیستان و بلوچستان عازم کربلای معلی می شوند.

وی افزود: زائران پاکستانی بعد از ورود به سیستان و بلوچستان در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان یافته و پس از توقف کوتاه و رفع خستگی عازم کشور عراق می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: 2 هزار زائر پاکستانی نخستین کاروان عاشورا ظهر روز شنبه از زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان عازم عتبات عالیات شدند.

وی پیش بینی کرد: امسال حدود 80 هزار زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی وارد این استان شده و به کربلا معلی مشرف شوند.

مومنی مقدم افزود: خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی به زائران پاکستانی ارایه شد. سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به کشور عراق و کربلای معلی است.