آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۸
شهرستان ها
۷

روستائیان وام با کارمزد 8 درصد می گیرند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری گفت: هفت هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار امسال برای ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزای روستایی کشور اختصاص یافت.

سید ابوالفضل رضوی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دولت دوازدهم و بنیاد علوی هر کدام 5 درصد از کارمزد آن را پرداخت می کنند تا نرخ کارمزد این تسهیلات برای متقاضیان به هشت درصد کاهش پیدا کند.

رضوی بیان کرد: دولت همچنین با اجازه مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی، یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، به طرح ایجاد اشتغال روستایی و عشایری اختصاص داد.

او افزود: مقرر شد بانک ها نیز همین میزان اعتبار به این طرح اختصاص دهند که در قالب وام های با سود متوسط 6 درصد تخصیص می یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری ادامه داد: این تسهیلات برای روستاهای مرزی با سود 4 درصد محاسبه می شود و عشایر غیر مرزی نیز می توانند از وام های با سود 6 درصد این طرح استفاده کنند.

رضوی بیان کرد: طبق طرح یادشده، افراد در شهرهای زیر 10 هزار جمعیت نیز می توانند وام های با 10 درصد سود دریافت کنند.

وی یاد آور شد: این وام ها تا 3 سال دوره مشارکت و تنفس دارد و از سال چهارم پرداخت 6 ساله آن آغاز می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اظهار داشت: 3/5 درصد از این اعتبار معادل 4 هزار و 120 میلیارد ریال سهم استان هرمزگان است که بر اساس جمعیت و نرخ بیکاری روستایی بین شهرستان ها تقسیم می شود.

رضوی تاکید کرد: از آنجا که شرایط شهرستان قشم ویژه است، علاوه بر 2 اعتبار یادشده، برای اشتغال روستایی این شهرستان اعتبار در نظر گرفته می شود.