آرشیو سه‌شنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۳
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

موضع خلاف قانون

یک کاربر در فضای مجازی نوشت: طبق اصل 112 قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت در مواردی که شورای نگهبان مصوبه مجلس را تایید نکند و مجلس بر نظر خود اصرار ورزد، صلاحیت بررسی و تصویب یا رد آن را دارد. در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مجلس هنوز درباره ایرادهای شورای نگهبان اعلام نظر نکرده تا نوبت به مجمع برسد. بنابراین اعلام موضع مجمع تشخیص وجاهت قانونی ندارد.

تکرار تجربه ناموفق

یک کاربر فضای مجازی نوشت که استراتژی امریکا در قبال ایران مبنی بر اعمال فشار از طریق تحریم هاست که از 13 آبان ابعاد جدیدی می یابد. این کاربر افزود که امریکا به دنبال آن است که با فشار تحریم ها و در پی آن کمک به براندازان جامعه را با ناآرامی مواجه کند. امریکا همین استراتژی را با تحریم 13 ساله عراق دنبال کرد، اما در رسیدن به هدف خود موفق نبود.

عادت نمایندگان

یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: چرا فریاد زدن پشت تریبون به یکی از عادت های نمایندگان مجلس تبدیل شده است. نمایندگان به جای حرکات پوپولیستی، می توانند طرح ارائه و آن را قانون کنند و گزارش آن را به مردم ارائه دهند.

توجه به احتکار قانونی

یک کاربر فضای مجازی نوشت: بازار غیر از احتکار غیرقانونی با دو نوع احتکار قانونی مواجه شده است. احتکار کالا در گمرک که باعدم اظهار رخ داده و احتکار کالا در صف رسیدگی تعزیرات که روند عرضه را دچار اختلال کرده است.

فساد پیامد تحریم

یک کارشناس در فضای مجازی با اشاره به اینکه فساد سوء استفاده از قدرت تفویض شده برای منافع شخصی در بخش های دولتی و خصوصی است، نوشت: تحریم موجب افزایش فساد می شود. بنابراین با توجه به اینکه کشور در حال حاضر با فساد دامنه داری مواجه است، باید تدابیری اتخاذ شود که تا حد ممکن مانع از این شد که تحریم های امریکا که از 13 آبان ابعاد جدیدی پیدا می کند، فساد را گسترش دهد.

اصلاح نذری

یک کاربر فضای مجازی با توجه به در پیش بودن ماه محرم، اصلاح فرهنگ نذری دادن در این ماه را مطرح کرد. وی افزود: غذاهای زیادی به اسم نذری هدر می رود و می توان دادن جهیزیه، لوازم التحریر، هزینه دارو و درمان محرومان را جایگزین غذای نذری کرد.