آرشیو شنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۱۸۴
سیاست
۳

خبر

لایحه مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص رد نشده است

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این خبر که مساله اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، در هیات عالی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: البته نظرات متفاوت بود و برخی اعضا از جمله خود من مغایرتی در آن مصوبه با سیاست های کلی نظام نمی دیدیم. اما اکثریت اعضا در چند مورد آن را مغایر تشخیص دادند و ما نیز تابع نظر اکثریت هستیم.

به گزارش جماران، وی بیان کرد: همان طور که آقای دکتر رضایی گفت، این نظر به معنای رد لایحه مبارزه با پولشویی نیست، بلکه این نظرات به مجلس می روند و مجلس با انجام اصلاحاتی می تواند نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص را جلب کند.انصاری افزود: لایحه مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص رد نشده، بلکه چند مورد مغایرت با سیاست های کلی نظام در آن عنوان شده است. در متن نامه ای که آیت الله هاشمی شاهرودی برای مجلس نوشتند، موارد مغایر با سیاست های کلی نظام ذکر شده است. به نظر نمی رسد که این موارد آنچنان مهم باشند و ممکن است برای برخی از آنها، ذکر توضیحی اضافی بسنده کند و مصوبه رفع اشکال شود.

51 حزب در صف دریافت یارانه هستند

قدرتعلی حشمتیان، نایب رییس اول خانه احزاب ایران با اشاره به نحوه توزیع یارانه احزاب اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون ماده 10 احزاب، 5 درصد از مبلغ2 هزار میلیارد تومان واریز شده به حساب خانه احزاب برای هزینه های جاری خانه احزاب اعم از برگزاری جلسات یا همایش ها صرف خواهد شد. به گزارش مهر، وی تصریح کرد: یک میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر به طور مساوی میان 250 حزب موجود در سراسر کشور توزیع می شود.حشمتیان در همین باره تاکید کرد: از میان 250 حزب موجود، پرونده 51 حزب از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب، برای دریافت یارانه، به خانه احزاب ایران ارسال شده است. سهم بقیه احزاب هم تا زمانی که وزارت کشور اسامی بقیه احزاب را به تدریج اعلام کند، محفوظ خواهد بود.وی اظهار داشت: ما منتظر تشکیل کمیته ای برای تعیین دستورالعمل نحوه پرداخت یارانه به دبیران کل احزاب هستیم.