آرشیو شنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۲
شهرستان ها
۷

دوکیت تشخیصی بیماری های دامی در کرج تولید شد

دوکیت تشخیصی بیماری های دامی برای نخستین بار در کشور توسط موسسه واکسن و سرم سازی رازی کرج تولید شد.

کرج- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه کشور ما باید به دانش بومی و دانشمندان خود متکی باشد تا در حوزه تشخیصی بتواند به موفقیت دست یابد افزود: برای تشخیص به موقع، سریع و پیشگیری از بیماری ها به حجم زیادی واکسن، مواد بیولوژیک و کیت های تشخیصی نیازمندیم و فعالیت مراکز دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی تولیدی مانند موسسه رازی می تواند پاسخگوی نیاز کشور به واکسن، فرآورده های بیولوژیک و کیت های تشخیصی باشد.

علیرضا رفیعی پور مزیت استفاده از کیت های داخلی را، امکان کیفیت سنجی و اثربخشی آنها از طریق انجام آزمایش های لازم دانست و یادآور شد: این امر در مورد کیت های وارداتی چندان صدق نمی کند زیرا ممکن است اثربخشی این کیت ها با آنچه در شناسنامه آنها آمده تفاوت هائی داشته باشد و ناچار باشیم با حداقل ها کار تشخیص را انجام دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: کیت های داخلی به راحتی در مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی ارزیابی می شوند و سازمان از تولید این کیت ها حمایت می کند.

رفیعی پور اضافه کرد: در شرایط تحریم هر جا کمبودی باشد با همکاری موسسه رازی، سازمان دامپزشکی واردکنندگان واکسن با کیت های تشخیصی، در خصوص میزان دقیق واردات تصمیم گیری خواهد شد.