آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۱
ماشین
۱۵

نسخه های متنوع بوگاتی شیرون در راه است

پس از معرفی بوگاتی دیوو، ابرخودروساز فرانسوی قصد دارد نسخه های سوپرلگرا، اس اس (SS) و اپرتا (Aperta) از شیرون را معرفی کند. به این ترتیب احتمال همکاری پورشه، رایمک و دلارا با بوگاتی وجود دارد.

به گزارش زومیت و به نقل از Motor1، موفقیت بوگاتی دیوو در رده ابرخودروها ممکن است منجر به تولید محصولات متنوع از جانب اصیل ترین برند اسپرت فرانسه شود. طبق گفته پایگاه Automobile با اشاره به اظهارات فردی مطلع که نخواست نامش فاش شود، بوگاتی ادعا کرده است نسخه های جدید از ابرخودروی بوگاتی شیرون مانند سوپرلگرا، اس اس و اپرتا برای تولید در راه هستند. همچنین در آینده ممکن است یک مدل خودروی برقی با عملکرد بالا نیز در خط تولید بوگاتی وجود داشته باشد.

نسخه سوپرلگرا (Superleggera) همان طور که از نامش بر می آید، نسخه سبک وزن بوگاتی شیرون خواهد بود. این شرکت در حال کار روی ساخت قطعات جدید برای کاهش وزن هایپرکار خود است که شامل قطعاتی با چاپ سه بعدی کالیپر ترمز و برف پاک کن شیشه جلو در نسخه سوپرلگرا می شود.

بوگاتی شیرون اس اس نسخه هاردکور این خودروی سوپراسپرت برای رقابت در پیست خواهد بود. بهره گیری از اجزای سبک وزن جدید در بوگاتی شیرون اس اس می تواند به بهبود عملکرد آن کمک کند. شایعاتی نیز در مورد تمایل این شرکت برای افزایش توان خروجی پیشرانه هشت لیتری W16 مجهز به چهار توربوشارژر منتشر شده است. در نهایت، بوگاتی شیرون اپرتا نسخه روباز (بدون سقف) این ابرخودرو است. در این مورد، بهره گیری از صفحه متحرک به صاحبان بوگاتی شیرون اپرتا توانایی لذت بردن از وزش باد را می دهد. در گذشته مقامات بوگاتی برای ساختن نسخه روباز از شیرون، بسیار واضح صحبت می کردند و حالا این ایده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این امکان شراکت پورشه، ریمک، دالارا و بوگاتی برای ساخت یک مدل خودروی الکتریکی وجود دارد. پورشه اخیرا 10 درصد سهام خودروساز برقی کرواسی را به دست آورد و شایعاتی در مورد همکاری این دو برند برای تولید خودروی برقی وجود داشت.