آرشیو یکشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۳
جامعه
۱۸

شیرخشک های رژیمی در برخی داروخانه ها توزیع می شود

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از توزیع متمرکز شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه که مشمول دریافت ارز دولتی هستند، در داروخانه های خاص خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهناز خانوی گفت: با توجه به مصوبه ابلاغی هیات وزیران مبنی بر کنترل و نظارت لازم، برای حصول اطمینان از توزیع کالاهای اساسی و ضروری، با توجه به تخصیص ارز با نرخ رسمی و ترجیحی برای واردات شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، توزیع این فرآورده ها به صورت متمرکز صرفا در داروخانه های معرفی شده در «سامانه حامی» صورت می گیرد.

سامانه حامی؛ سامانه حمایت از بیماران متابولیک از ابتدای سال 94 پیاده سازی و در چهار مرحله تکمیل شد؛ این سامانه برنامه ریزی، تامین تا تحویل فرآورده های ویژه متابولیک و شیرخشک های رژیمی بر مبنای پرونده و نسخه الکترونیک را انجام می دهد. وی افزود: بر این اساس، فعلا توزیع و عرضه شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در سایر داروخانه ها متوقف می شود؛ بنابراین فهرست داروخانه های تحت پوشش به تمام شرکت های توزیع در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

به گفته خانوی از تاریخ این ابلاغ معاونت های بهداشتی و معاونت های درمان دانشگاه ها، تمام داروخانه های تحت پوشش و بازرسان مرتبط و همچنین مصرف کنندگان این فرآورده ها، نسبت به نظارت و کنترل فروش شرکت های توزیع کننده شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه و داروخانه های مذکور اقدام می کنند.