آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۹
فرهنگی
۸

روی خط خبر

کناره گیری موراکامی از نامزدی جایزه جایگزین نوبل

مسئولان برگزاری جایزه جایگزین نوبل ادبیات اعلام کرده اند «هاروکی موراکامی» اعلام کرده قصد دارد تنها روی نوشتن تمرکز کند و از توجه های رسانه ای به دور باشد؛ به همین دلیل درخواست داده نامش از فهرست نامزدهای جایزه جایگزین نوبل ادبیات حذف شود.

معرفی 36 اثر استانی به جشنواره تئاتر فجر

اتابک نادری، مدیر هماهنگی تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی درباره جشنواره های تئاتر استانی گفت: تاکنون 20 جشنواره تئاتر استانی برگزار شده که در مجموع 36 اثر برگزیده هیات داوران برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شده است. وی با اشاره به شیوه نامه جشنواره های تئاتر استانی افزود: طبق این شیوه نامه آثار برگزیده هر جشنواره باید قبل از جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرای عمومی خود را پشت سر گذاشته باشند. از آنجایی که جشنواره تئاتر هر استان حرفه ای ترین اجراهای تئاتر آن استان محسوب می شوند باید با بهترین کیفیت به جشنواره تئاتر فجر برسند از این رو پشت سر گذاشتن اجرای عمومی ضرورت دارد.

شعار هفته ملی کودک انتخاب شد

«آینده را باید ساخت»؛ شعاری است که دست اندرکاران برگزاری هفته ملی کودک در سال 1397 برای پاسداشت این رویداد ملی در ایران برگزیده اند.

رونمایی از 3 کتاب با موضوع دفاع مقدس

آیین رونمایی از سه عنوان کتاب از مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس با عناوین «دروغ بزرگ»، «امتحان بزرگ» و «میمک عاشورایی دیگر» به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود. این مراسم ساعت 10 روز دوشنبه (2 مهرماه) در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه برگزار خواهد شد.

درگذشت خواننده پیشکسوت موسیقی همدان

سیداحمد حسینی، خواننده پیشکسوت موسیقی همدان دیروز دارفانی را وداع گفت. این در حالی است که چندی پیش مراسم بزرگداشتی برای این خواننده در تالار فجر شهر همدان برگزار شده بود.