آرشیو شنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۰
سیاسی
۶

به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد

تمرین مشترک هوایی ارتش و سپاه در آب های خلیج فارس

جانشین معاون تبلیغات ارتش جمهوری اسلامی خبر داد که از روز گذشته و به مناسبت 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس تمرین مشترک نیروی هوایی ارتش و سپاه در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان آغاز شد. به گزارش ایرنا، سرهنگ یوسف صفی پور دیروز در حاشیه تمرین مشترک هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی هوایی سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این دومین تمرین مشترک هوایی

2 نیرو در راستای آمادگی هرچه بیشتر است. وی ادامه داد: 9 فروند هواپیمای اف 4، 4 فروند میراژ، 6 فروند سوخو 22، 4 فروند توکانو، 3 فروند یاک12، 3 فروند بالگرد شنوک، 2 فروند بالگرد 212 در این رزمایش مشترک شرکت می کنند. جانشین معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا بیان داشت: این مراسم علاوه بر نمایش قدرت، پیام صلح و دوستی برای کشورهای دوست و همسایه است و اگر دشمنان و استکبار چشمداشتی به مرز و بوم ایران اسلامی داشته باشند در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده دریافت خواهند کرد. جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش هم با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه به طور مطلق توان مقابله با ایران را ندارد، گفت: ما مدافعینی قوی در برابر متجاوزان هستیم و تجاوزگر را از عملش پشیمان خواهیم کرد. امیرحمید واحدی ضمن تاکید بر به روز بودن تجهیزات نظامی و دفاعی مورد نیاز نیروی هوایی گفت: همه تجهیزات نظامی و فناوری های ما بومی است و در این زمینه به دیگران نیازی نداریم. وی در راستای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص هم افزایی هرچه بیشتر ارتش و سپاه اظهار کرد: با وجود خواست دشمنان نظام برای ایجاد انشقاق و شکاف بین این 2 نیرو در شرایط کنونی این دو سازمان در بهترین وضعیت از لحاظ هماهنگی و هم افزایی، در تامین امنیت کشور و آسایش مردم عزیزمان قرار دارند. امیر واحدی افزود: ما در طول 8 سال جنگ تحمیلی همواره برتری خود را به همه دنیا و دشمنان نشان دادیم و اکنون هیچ کشوری در منطقه مطلقا توان مقابله با ما را ندارد و ما مدافعینی قوی در برابر متجاوزان هستیم و تجاوزگر را از عملش پشیمان خواهیم کرد.

گفتنی است همزمان با مراسم ویژه دفاع مقدس در تهران به گفته سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریورماه در بندرعباس به میزبانی سپاه و با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.