آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۴۳
جهان
۷

رویداد

1/5 تریلیون دلار هزینه جنگ برای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که جنگ های افغانستان، عراق و سوریه از 11 سپتامبر 2001 تاکنون بالغ بر یک ونیم تریلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است. هزینه عملیات های نظامی آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه نسبت به سال های گذشته به مراتب کمتر شده اما ایالات متحده همچنان برای حفظ نیروهایش در این کشورها سالانه میلیاردها دلار هزینه می کند.

محدودشدن مذاکرات آتش بس غزه

پایگاه اینترنتی «عربی 21» نوشت یک مسئول «آگاه» فلسطینی تاکید کرده که سازمان اطلاعات مصر مذاکرات آشتی ملی و آرام سازی اوضاع در نوار غزه میان گروه های مقاومت فلسطین و اسرائیل را تنها محدود به پنج گروه از کل 13 گروه فلسطینی کرده است.

کری: ترامپ بدترین رئیس جمهوری آمریکا

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، در گفت وگو با شبکه خبری بی بی سی شدیدا به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده حمله کرد و گفت: فکر می کنم ترامپ را می توان «بدترین رئیس جمهوری آمریکا» اعلام کرد. اگرچه او در مدت زمانی که روی کار است، موفقیت هایی را به دست آورده اما کاری نکرده که آمریکا ایمن تر و زیباتر شود.

پایان روند دادرسی پرونده ترور حریری

دادگاه بین المللی ویژه لبنان ضمن متهم کردن دمشق ادعا کرد که مصطفی بدرالدین و چهار رهبر حزب الله در ترور رفیق حریری دست دارند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، بعد از هشدار سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به دادگاه لاهه، این دادگاه بررسی های نهایی شکایت ها درباره پرونده ترور رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان را با حضور سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان و هیئت همراهش انجام داد.