آرشیو دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۲
سیاسی
۶

شهرداران، استانداران و روسای فدراسیون ها مشمول منع به کارگیری بازنشستگان هستند

سیداحسان قاضی زاده هاشمی، سید فرید موسوی، زهرا سعیدی مبارکه و ناهید تاج الدین از اعضای فراکسیون جوانان مجلس و از طراحان طرح منع به کارگیری بازنشستگان در نشستی خبری پیرامون اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش خانه ملت، سیداحسان قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه همترازان در قانون منع به کارگیری بازنشستگان حذف شد، گفت: در گذشته صد درصد بازنشستگان وزارت اطلاعات از این قانون مستثنی بودند اما در حال حاضر فقط یک درصد از این افراد آن هم فقط در پست های مدیریتی می توانند در وزارت اطلاعات پس از بازنشستگی در داخل این وزارتخانه فعالیت کنند.

وی افزود: سازمان صدا و سیما شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده و در این سازمان یک سامانه به آدرس www.iriboffice.com وجود دارد که اسامی بازنشستگان صدا و سیما روی سایت قرار می گیرد البته رئیس سازمان صدا و سیما و هر پست دیگری که با مجوز رهبر معظم انقلاب و با حکم ایشان وجود دارد، مشمول این قانون نیست. در ادامه سیدفرید موسوی، نماینده تهران گفت: قانون برای تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی است که شهردار تهران نیز مشمول این قانون می شود. به گفته وی، قوه قضائیه، مجلس (بجز نمایندگان) استانداران و تمام نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، مشمول این قانون هستند. در ادامه زهرا سعیدی گفت: تمام دل نگرانی ها و دغدغه ها در حال حاضر انتخاب افراد شایسته برای جایگزینی با افراد بازنشسته در دستگاه ها است، ضمن اینکه طبق ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 103 همین قانون، سازمان بازرسی می تواند ورود کرده و با افراد متخلف در اجرای قانون برخورد کند، برهمین اساس فدراسیون ها نیز مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند. در این نشست ناهید تاج الدین نیز تاکید کرد که دستگاه ها تا 24 آبان مهلت دارند داوطلبانه این قانون را اجرا کنند.