آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۴
ایران زمین
۲۰

کمبود جدی فضای آموزشی در ملارد

ملارد- خبرنگار ایران/ شهرستان ملارد در استان تهران، با 400هزار نفر جمعیت و 4 هزار فرهنگی با کمبود یکهزار و 200 نیروی انسانی و معلم و فضای آموزشی مواجه است.

«طیب رضایی» رئیس اداره آموزش و پرورش ملارد در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: ملارد در سال جدید تحصیلی به دلیل مهاجرت، بیش از 5 هزار نفر به دانش آموزان سال قبل آن افزوده شده که در تاریخ این شهرستان بی سابقه است.

وی اضافه کرد: تاکنون 72هزار دانش آموز در مدارس این شهرستان ثبت نام کرده اند که این امر باعث بالا رفتن تراکم دانش آموزی در کلاس های درس و کمبود فضاهای آموزشی شده است. در این منطقه آموزشی 145کلاس درس با ظرفیت بیش از 40 نفر وجود دارد که آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد و دراین ارتباط بیشترین کمبود فضای آموزشی مربوط به واحدهای مسکن مهر و مرکزشهراست.

رضایی با اشاره به اینکه ضروری است شورای اسلامی شهر و شهرداری ملارد به کمک آموزش و پرورش آمده و با احداث مدارس این کمبودها را جبران کنند، اضافه کرد: متاسفانه به دلیل آماده نبودن دو باب مدرسه در مرکزشهر برای افتتاح، یکهزار و 500 دانش آموز دختر ابتدایی در مدرسه «اخلاص» مستقر شدند و به دلیل آماده نبودن مدرسه «شهدای مدافع حرم» حدود 500 نفر هم در مدرسه «ناجا» سال تحصیلی را شروع کردند که فضای مناسبی برای آموزش و تدریس نیست و باید چاره ای اندیشید. وی از شهرداری ملارد خواست، زمین چمن مصنوعی و سوله های خود را برای جبران کمبود فضاهای ورزشی در اختیار آموزش وپرورش قرار دهد.