آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران: قبل از انقلاب قضات زن در ایران 33 نفر بودند، امروز بیش از 1000 قاضی زن داریم

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: قبل از انقلاب خانم های قاضی در کل ایران 33 نفر بودند، الان بیش از 1000 نفر قاضی زن داریم که در پست های مختلف قضایی انجام وظیفه می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مهین دخت داودی یکی از چهره های قضایی کشور در سال های پس از انقلاب است که تاکنون مسئولیت های مختلف قضایی را برعهده داشته است و اکنون سمت معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران و سرپرست اجرای احکام مجتمع قضایی خانواده ونک دو را به عهده دارد.

داودی درباره هجمه های حقوق بشری علیه کشورمان با وجود احراز پست های قضایی و اجرایی برای زنان در ایران گفت: قبل از انقلاب خانم های قاضی در کل ایران 33 نفر بودند، الان بیش از 1000 نفر قاضی زن داریم که در پست های مختلف قضایی انجام وظیفه می کنند. از بدو کار دادیاری گرفته تا بالاترین شغل که دیوان عالی کشور است، مشغول انجام وظیفه هستند. قاضی زن در دادسرای دیوان عالی کشور، در دادگاه های تجدید نظر و در هر پستی که شما فکر کنید ما قضات زن داریم. خانم های قاضی مشاور در همین دادگاه خانواده فعالیت دارند که طبق قانون تصمیم دادگاه باید با اخذ نظر قاضی مشاور باشد. معاون رئیس کل و معاون رئیس کل محاکم در مجتمع های قضایی زنان هستند. قضات زن در تمامی سطوح مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: همین اواخر برای بعضی از خانم های مشاور ما با حفظ سمت، ابلاغ دادرسی اجرای احکام را صادر کردند. با این ابلاغ دیگر نیازی نیست پرونده های اجرای احکام برای کسب دستور به دادگاه برود؛ خانم ها به عنوان دادرس اجرای احکام می توانند دستورات را خودشان صادر کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهارداشت: زنان در جمهوری اسلامی ایران پیش رو هستند و در همه زمینه ها حضور دارند. در عرصه های مختلف سیاسی، قضایی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اقتصادی زنان نقش خود را به خوبی ایفاء می کنند. اخیرا شاهد موفقیت های دختران جوان در میادین ورزشی بودیم. الان دانشجوهای دختر ما بیشتر از دانشجوهای پسر است. در همین مجتمع قضایی شماره دو، از مدیران دفاتر، کارشناسان، بایگان ها و منشی ها اکثرا خانم هستند و شاید تعداد آنها بیش از آقایان باشد. فضا برای پیشرفت زنان در ایران باز است و هیچ مانعی برای پیشرفت آنان در قسمت های مختلف جامعه وجود ندارد.