آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۰
شهرستان ها
۷

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص): عملیات انتقال آبرسانی به تبریز امسال به پایان می رسد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: امسال خط انتقال 150 کیلومتری آب زرینه رود (آذربایجان غربی) به تبریز، به اتمام می رسد.

تبریز- خبرنگار کیهان: سرتیپ عبادالله عبداللهی در بازدید از پروژه خط دوم آب رسانی به تبریز گفت: خط مزبور به قطر 2000 میلی متر و طول 150 کیلومتر با مخزن 100 هزار مترمکعبی است که امسال به پایان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مخزن 10 هزار مترمکعبی آن نیز تا اواخر سال 98 به پایان می رسد و در صورت قطع شدن آب مخزن 100 هزار مترمکعبی فوق می تواند آب 3 روز تبریز را تامین کند. به گفته وی هزینه پروژه 200 میلیون یورو می باشد.

این گزارش همچنین حاکیست با حضور سرتیپ عبداللهی مونتاژ دستگاه حفار مکانیزه TBM و شروع حفاری خط 2 مترو تبریز آغاز شد. وی در آغاز عملیات حفاری دستگاه دوم متروی خط 2 که بیش از 22 کیلومتر را در برمی گیرد گفت: این پروژه یک طرح مهم ملی است که هر روز تا 400 هزار نفر را جابه جا خواهد نمود. به گفته عبداللهی از بخش غربی پروژه خط دوم 6 کیلومتر حفاری شده و عملیات بخش شرقی نیز آغاز شده است و اعتبارات ارزی و ریالی آن 350 میلیون یورو با 6000 میلیارد ریال برای مرحله اول می باشد.