آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۰
شهرستان ها
۷

آموزش و پرورش همدان مشکل نیروی انسانی ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در آموزش و پرورش همدان مشکل نیروی انسانی نداریم.

همدان- خبرنگار کیهان: محمد پورداود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با توجه به استقرار پایه دوازدهم، به کارگیری بخشی از نیروهای مازاد ممکن می شود و اولویت به کارگیری معلمان در موقعیت های مو رد نیاز به ترتیب از نیروی رسمی، پیمانی و حق التدریس هایی است که کد پرسنلی دارند. وی افزود: امسال در برخی نقاط استان با مشکل فضای آموزشی رو به رو هستیم.

وی افزود: تا چهار سال آینده وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه خواهد شد، زیرا در سال آتی بین 350 تا 380 هزار نفر از کارکنان آموزشی در کل کشور بازنشسته می شوند البته در جهت جبران این کمبود، دانشگاه فرهنگیان امسال 40 هزار دانشجو معلم پذیرش می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تاکنون زیر فشار هیچ نماینده ای در استان تغییرات مدیریتی در این اداره کل نداشتیم و تغییراتی که به زودی در بدنه ستادی و مناطق خواهیم داشت با بررسی صلاحیت ها صورت می گیرد.

پورداود ادامه داد: از نتایج کنکور در همدان راضی نیستم اگرچه رتبه های دو رقمی در بین نفرات کنکور داشتیم اما همدان شایسته برخورداری افراد بیشتر و رتبه های بالاتر در این رقابت است که باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشیم. وی گفت: تمرکززدایی و مدرسه محوری از جمله اولویت های برنامه های آموزش و پرورش است که به کیفی تر شدن مدیریت ها و محور قرار گرفتن مدارس در تصمیمات منجر خواهد شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین ضمن تاکید بر رایگان بودن تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی تبیین کرد: هیچ کس حق اخذ هزینه از دانش آموزان را ندارد و با افراد خاطی در این خصوص برخورد می شود.

پورداود از تصویب پیوست رسانه ای در اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد.