آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۰
شهرستان ها
۷

فراوانی آب در استان زنجان یک توهم است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال میزان بارش ها در استان زنجان تغییر چندانی با میانگین درازمدت نداشته است و با این وجود باید گفت: فراوانی آب در استان زنجان یک توهم است.

زنجان - خبرنگار کیهان: علیرضا جزء قاسمی با اشاره به حاکم بودن اقلیم خشکی در کشور گفت: تنها راه پیش رو برای عبور از کم آبی سازگاری با آن است.

وی با تاکید بر امر فرهنگ سازی به عنوان سازگاری با کم آبی عنوان ساخت: با وجود محدودیت های شدیدی که در منابع آبی داریم همچنان میزان مصرف آب در کشور دو برابر میانگین مصرف جهانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطر نشان ساخت: مصرف بالای آب در کشور در حالی است که ایران تنها یک سوم میانگین بارش جهانی را به خود اختصاص داده است.

جزءقاسمی گفت: تمامی شاخص ها نشان از مصرف بی رویه آب و در کنار آن سایر حامل های انرژی در کشور دارد که این حقیقت نشان می دهد باید در سبک زندگی و میزان مصرف شهروندان تجدیدنظر جدی انجام پذیرد.

وی گفت: هم اکنون در بسیاری از کشورهای پرباران و توسعه یافته جهان 100 درصد آب مصرفی بازچرخانی و استفاده مجدد می شود اما این میزان در کشورمان کمتر از 30 درصد است.

جزءقاسمی با اشاره به 24 درصد آب بدون درآمد در شهرهای استان زنجان گفت: این میزان معادل میانگین آب بدون درآمد در کشور است اما در مقایسه با میانگین جهانی که 15 درصد است بیشتر بوده و باید برای کاهش آن اقدام کرد.

علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: امسال 10 دستگاه سنجش لحظه ای کلر باقیمانده نیز در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، آببر، چورزق و دندی نصب و راه اندازی شد که با اجرای این طرح ها سطح سنجش سلامت آب افزایش چشمگیری در شهرهای استان خواهد داشت.