آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۱۱
ایران
۱۶
همراه با اربعین

کربلا میزبان 500 موکب ایرانی

اربعین در راه است و عاشقان حسینی بی قرار زیارت حضرت دوست. در میان خیل مشتاقان اما عده ای در سودای یاری رساندن به زائران سالار شهیدان، لباس خدمت به تن کرده و دوشادوش برادران و خواهران عراقی خود از راهیان دیار عشق پذیرایی می کنند.

برای همین منظور، قرار است 500 موکب ایرانی در استان کربلا و همزمان با ایام اربعین حسینی برپا شود. مواکبی که به گفته قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی و کمک به برادران عراقی است. جمشید گودرزی با اشاره به جلسه اخیر کمیته مشترک اربعین ایران و عراق خبر از توافقاتی داد که در زمینه تسهیل ورود و خدمات رسانی موکب های ایرانی صورت گرفته است. او همچنین تاکید کرده که جمهوری اسلامی هرگز به دنبال دخالت در امور داخلی عراق و در دست گرفتن مدیریت برپایی کنگره عظیم اربعین نیست و از رهگذر این همکاری، امسال شاهد ارتقای خدمات دهی موکب های مشترک ایرانی و عراقی خواهیم بود. به باور این مقام مسوول، این تعامل و همکاری باعث الفت و برادری بیشتر بین دو ملت می شود.

بر همین اساس و از آنجا که امسال متقاضی برای تشکیل موکب های مشترک بیشتر شده، استاندار کربلا برای واگذاری امانی اراضی دولتی به موکب های ایرانی در ایام اربعین خبر داده است.