آرشیو دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۸
ایران زمین
۲۰

روی خط خبر

رفع کمبود روغن خوراکی در بازار آذربایجان غربی

با ورود 700 تن روغن خوراکی به بازار آذربایجان غربی، تعادل عرضه و تقاضای این محصول مهم در بازار این استان برقرار می شود.

به گزارش ایرنا، «رضا حسینی» ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی افزود: این میزان روغن در همه فروشگاه های معتبر شهرستان های استان بویژه ارومیه در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی مهم ترین عامل در کاهش مشکلات اقتصادی بازار بویژه تعدیل عرضه و تقاضای اقلام ضروری را همراهی مردم در استفاده بهینه از این کالاها دانست و افزود: تا مردم به فکر همدیگر نباشند، مشکل حل نخواهد شد. مردم با خرید مصرف روزانه خود، دولت را در تهیه اقلام مورد نیاز یاری کنند و در این راستا فرهنگسازی از سوی رسانه های ارتباط جمعی نیز ضروری است. در خصوص برنج، قند، شکر و گندم مشکلی در استان وجود ندارد و انبارهای استان از این اقلام پر است.

در روزهای گذشته کاهش میزان فروش روغن در فروشگاه های مختلف بویژه فروشگاه های زنجیره ای موجب شد تا مردم با نگرانی نسبت به آینده، روغن بیشتری خریداری کنند؛ هرچند برخی گزارش ها از فروش محدود روغن برای هر خریدار در برخی فروشگاه ها حکایت دارد.

مردم از مصرف مرکبات رنگ شده خودداری کنند

گروه ایران زمین/ برخی سودجویان با استفاده از گاز اتیلن مرکبات را از رنگ سبز به زرد تبدیل کرده تا زودتر وارد بازار مصرف کنند.

«حسین صادقی» مدیرگروه باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: زمانی باید برای چیدن میوه اقدام کرد که میزان قند آن به اندازه کافی افزایش یافته و میزان ترشی نیز به اندازه کافی کم شده باشد. ترکیب این دو باید در حد تعادل قرار داشته باشد و این امر بهترین زمان برداشت میوه از نظر مصرف است.

صادقی با بیان اینکه اگر بخواهیم مصرف با کیفیت بیشتری صورت بگیرد باید اجازه دهیم محصول بیشتر روی درخت باقی بماند، ادامه داد: اگر محصول بیشتر روی درخت باقی بماند، آن وقت خاصیت انباری خود را از دست می دهد که برای جلوگیری از این امر باید زمانی که از لحاظ آزمایشگاهی، میوه ها در شرایط مطلوبی قرار دارد برداشت و روانه بازار کرد.