آرشیو سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۹
ایران زمین
۲۰

تدابیر ویژه برای اربعین امسال در استان ایلام

ترددهای مرزی زائران امسال در اربعین حسینی(ع) به لحاظ ارتکاب رفتارهای غیرقانونی مانند نداشتن روادید، جعل ویزا و حمل مخدر بشدت کنترل و برخورد می شود. به گزارش ایرنا، «قاسم سلیمانی دشتکی»، استاندار ایلام در دیدار با سپهبد «محمد بدر»، معاون وزیر کشور عراق که در قالب نشست مشترک هماهنگی اربعین در بازارچه مرزی مهران برگزار شد، گفت: امنیت اربعین امسال از هر منظر برای ایران و عراق اهمیت ویژه دارد و اهتمام ایران در راستای ایمن سازی و سالم برگزار کردن این کنگره عظیم، جدی است.

وی از آمادگی برای تکمیل زیرساخت های مسیر ایلام به مهران خبر داد و افزود: تا قبل از فرارسیدن اربعین تقریبا تمام مسیر ایلام به مهران چهارخطه خواهد شد و انتظار داریم که طرف عراقی هم نسبت به تکمیل زیرساخت های مسیر راهپیمایی در آنسوی مرز اهتمام ورزد. در این سوی مرز در استان ایلام بخش عمده مسیر آماده استفاده است و تا شروع اربعین قسمت اعظم 38 کیلومتر باقی مانده چهارخطه ایلام - مهران نیز زیر بار ترافیک می رود، اما در طرف عراق شرایط ایجاد جاده ها و تکمیل زیرساخت ها با کندی پیش می رود.

وی تاکید کرد:800 متر از جاده احداثی برای جداسازی زائران از تجار در عراق در دست اقدام است که تکمیل این مسیر ضمن جلوگیری از تعطیلی فعالیت تجار در ایام اربعین، مانع از تراکم جمعیت در مرز و طول مسیر می شود. استاندار ایلام افزود: اختلال اینترنت هم در سال گذشته مشکلاتی برای زائران ایجاد کرد که امسال باید این مشکل رفع شود. سنوات گذشته مشاهده شده طرف عراقی در تردد افراد بین اتباع عراقی و ایرانی تبعیض قائل می شد که این مورد نیز باید رفع شود. بخش عمده ای از زائران هنگام برگشت مرز مهران را انتخاب می کنند و زائران اتباع کشورهای مختلف از مرز شلمچه خارج می شدند، اما برگشت آنان درمرز مهران بود که باید در این خصوص تمهیداتی از طرف 2 کشور اندیشیده شود. وی از ایجاد کنسولگری موقت عراق در ایلام برای تسریع در کار زائران خبر داد و افزود: برای سهولت در امور، نمایندگان تام الاختیار 2 کشور باید حداقل 15 روز به طور کامل در مرز مهران مستقر شوند.