آرشیو سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۹
فرهنگی
۸

روی خط خبر

توئیت وزیر ارشاد درباره کتاب «فرنگیس»

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تقریظ رهبری روی کتاب «فرنگیس»، در توئیتی درباره این کتاب نوشت: «فرنگیس» چون کتاب «دا» روایتی ویژه از روزهای نخست جنگ است؛ «دا» از خرمشهر و «فرنگیس» از روستایی مرزنشین از استان کرمانشاه.

انتشار آلبوم شخصی روزبه بمانی

روزبه بمانی، شاعر و خواننده با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از انتشار اولین آلبوم شخصی خود پس از سال ها همکاری با خوانندگان دیگر در مقام ترانه سرا خبر داد.

آثاری تازه از جلال ستاری

کتاب «اسطوره و نماد در ادبیات و هنر» شامل گفت وگوهای ابوالقاسم اسماعیل پور و فروغ اولاد با جلال ستاری منتشر شد. همچنین در بهمن امسال ترجمه ستاری از «تئاتر ایرانی» تالاسو نیز منتشر می شود، علاوه براین مجموعه کتاب های «جهان اسطوره شناسی» و «پژوهشی در قصه های جاویدان» نیز با تالیف و ترجمه این اسطوره شناس منتشر شده اند.

سالگرد درگذشت عبدالرحیم جعفری

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره عبدالرحیم جعفری، بنیانگذار مؤسسه انتشارات امیرکبیر همزمان با سومین سالگرد درگذشت او از سوی «خانه گفتمان شهر» برگزار می شود. در این نشست که بنا دارد به این پرسش پاسخ دهد که چگونه کتابفروشی ها چهره شهرها را تغییر می دهند؟ محمدرضا جعفری، محمد محمدی اردهالی، گلی امامی، احمد مسجدجامعی، سیدفرید قاسمی، نصرالله حدادی، سیروس علی نژاد، اصغر عبداللهی و داوود قمصری سخن می گویند. این مراسم با عنوان «نشست شهر و کتاب» ساعت 17 سه شنبه 10 مهردر خانه گفتمان شهر(خانه وارطان) برپا می شود.

معرفی دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش

با حکم دکتر شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره فیلم وارش شد. این جشنواره پس از وقفه ای چند ساله با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و با دبیری مهدی قربانپور برگزار خواهد شد.