آرشیو دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۵۰
اقتصاد
۵

گذر

تهدیدها، برخی اوپکی ها را ترغیب به اجرای دستورهای ترامپ نکند

وزیر نفت، توییت ترامپ را بزرگ ترین توهین به دولت ها و ملت های دوست آمریکا در منطقه دانست و تاکید کرد: امیدوارم این تهدیدها، برخی همکاران اوپکی را وحشت زده و ترغیب به اجرای دستورات ترامپ نکند.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه، به نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (JMMC) که یکشنبه، یکم مهرماه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: امیدوارم نتایج این نشست تحت تاثیر توییت تهدیدآمیز رئیس جمهوری ترامپ که گفته بود «این آمریکاست که امنیت و بقای بعضی از کشورهای تولیدکننده در خلیج فارس را تامین می کند»، قرار نگیرد. او افزود: به نظر من این گفته رئیس جمهوری ترامپ، بزرگ ترین توهین به دولت ها و ملت های دوست آمریکا در منطقه است. وزیر نفت یادآور شد: طبق شنیده‎ها، کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک خارج از حیطه وظایف محوله به آن، در پی آن است که به بهانه به اصطلاح «جبران کاهش تولید ایران» رقمی را برای افزایش تولید ارائه کند.

گمرک پر از کالای اساسی شد

رئیس کل گمرک ایران آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی به کشور را تشریح کرد. به گزارش تسنیم، فرود عسگری که در نشست بررسی مسائل و مشکلات واردات و صادرات با حضور معاون اول رئیس جمهور سخن می گفت، در تشریح آخرین آمار واردات کالاهای اساسی به کشور اعلام کرد: در بخش واردات کالاهای اساسی وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم. بر اساس تازه ترین آمارها واردات ذرت 26 درصد، دانه های روغنی 28 درصد، گوشت قرمز 39 درصد و جو 51 درصد افزایش داشته و دیگر کالاهای اساسی هم وضعیت مشابهی دارند. رئیس کل گمرک گفت: درحال حاضر به طور میانگین روزانه چهار هزار و 700 کامیون کالا از گمرکات کشور ترخیص می شود و در مواقعی این رقم به شش هزار دستگاه هم می رسد.