آرشیو دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۱۴
فرهنگ
۹
گزارش کپسولی

افتتاح دانشگاه فرشچیان تا یک ماه آینده

جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی با حضور اعضای کمیسیون و محمود اربابی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری برای بررسی سند سینما، برگزار شد که خبرهای خوبی از آن منتشر شده است.

در این جلسه پیش نویس نهایی سند سینما بررسی و مقرر شد کمیته ای با حضور اعضای کمیسیون و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری تشکیل شود و پیش نویس را بررسی کند و پس از آن در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند نهایی و در مرحله بعد برای بررسی و تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: سند سینما با جلسات کارشناسی و با همکاری سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری تدوین می شود تا برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

ایمانی خوشخو همچنین در این جلسه بیان کرد: تاسیس دانشگاه هنرهای ایرانی- اسلامی از طرح های کمیسیون هنر و معماری است که پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای راه اندازی آن پیگیری و با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه استاد محمود فرشچیان حداکثر تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.

او در این جلسه عنوان کرد: بررسی آیین نامه های جشنواره های هنری فجر و چگونگی برگزاری جشنواره ها نیز در کمیسیون انجام می شود و کمیته هنرهای سنتی و صنایع دستی کمیسیون نیز می تواند در تعامل با فرهنگستان هنر تشکیل شود.

بهمن نامورمطلق، عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: دانشگاه فرشچیان محصول کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بزودی راه اندازی می شود و قرار است دانشگاه متفاوتی با شیوه متمایز از دانشگاه های فعلی بنیان گذاشته شود.

افتتاح این دانشگاه در شرایطی که برخی کشورهای همسایه سعی در معرفی هنرهای ایرانی - اسلامی به نام خود داشته و در حال سرمایه گذاری روی آنها هستند، می تواند گام خوبی برای معرفی ایران به عنوان صاحب این هنرها باشد.

البته این موضوع هم ناگفته نماند پیش از این بارها خبر از افتتاح این دانشگاه در زمان های مختلفی داده شده، اما در عمل اتفاقی رخ نداده بود. باید امیدوار بود این بار دانشگاهی که قرار است به هنرهای ایرانی - اسلامی بپردازد افتتاح شود و اتفاقات خوبی را رقم بزند.