آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۵۲
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

من از مسئولان ممنونم

پوریا عالمی

من یک عمر از مسئولان مملکت – چپ و راستش هم فرقی نمی کند - انتقاد کرده ام که شیپور را از سر گشادش می زنند و ما را در تولید خودکفا کرده اند، اما امروز می خواهم ازشان تعریف کنم که از قدیم گفته اند «عیب او جمله بگفتی درصدش نیز بگو!»

ما از مسئولان متشکریم که الان کاری کرده اند که آدم اگر اسکناس ریال را کیلویی بفروشد، کیلویی صد هزار تومان سود می کند!

ما از مسئولان متشکریم که جای اینکه قیمت پرادو را بیاورند پایین، قیمت پراید را هم بردند بالا که پراید الان 40 میلیون تومان باشد و طرف احساس کند پرادوسوار است.

ما از مسئولان متشکریم که بهمن کوچک شده پنج هزار تومان که طرف احساس کند دارد مارلبوروی چهارسال پیش را می کشد.

ما از مسئولان متشکریم که مارلبورو شده 25 هزار تومان که ملت بروند بهمن کوچک بخرند.

ما از مسئولان متشکریم که طوری سانسور را در ما نهادینه کرده اند که الان ما حمام هم می رویم با لباس می رویم.

ما از مسئولان متشکریم که طوری مچ تخم مرغ دزدها را می گیرند و توی تلویزیون نشانشان می دهند که آدم ها از همان اول می روند شتردزد می شوند که مصونیت شتری پیدا کنند.

ما متشکریم که برخی مدیران طوری سخنرانی می کنند که نان ما طنزنویسان را آجر کرده اند، چون مردم با سخنرانی آنها قاه قاه می خندند و با ستون بنده زارزار گریه می کنند.

ما از مسئولان متشکریم که قیمت ها طوری شده که ما ایرانی ها الان امکان فتوسنتز پیدا کرده ایم و می توانیم تحت هر شرایطی زنده بمانیم.

جمع بندی

سوفیا… عشقم… ما از مسئولان که هیچی، از بابای تو هم متشکریم که طوری به من سخت می گیرد که سخت گرفتن مسئولان به مردم و شرایط زندگی با این وضع اقتصادی برای مردم، در برابر سخت گیری بابای تو، مثل زندگی در بهشت است.

عاشق پاره پوره تو؛ میدون دوم