آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۵۲
سیاست
۱۵
رویداد

علی لاریجانی: چند کشور در مسئله مبارزه با تروریسم مبهم کار می کنند

خانه ملت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رامیل اسوب اف، وزیر کشور جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه مسئله تروریسم نکته مهم منطقه است، گفت: تروریسم همه کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به عراق و سوریه برای سرکوب داعش و گروه های تروریستی کمک کرد، باید شناخت درستی از تحرک تروریست ها داشت، بیان کرد: تروریسمی که اکنون با آن مواجه هستیم، مهاجرت می کند، تروریست ها در عراق و سوریه تحت فشار قرار گرفته اند و به مکان های دیگر می روند.

او افزود: چند کشور در مسئله مبارزه با تروریسم مبهم کار می کنند، براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، آمریکا و برخی کشورهای منطقه کمک می کنند تا داعش در افغانستان فعال شود.

لاریجانی خطاب به وزیر کشور جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی عامل فتنه است، امنیت جمهوری آذربایجان اهمیت بسیار زیادی برای ایران دارد و ما هر تجربه ای در زمینه مبارزه با تروریسم داشته باشیم در اختیار جمهوری آذربایجان می گذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تبادل تجربیات در زمینه مبارزه با تروریسم بین وزرای کشور ایران و آذربایجان اقدام بسیار مناسبی است.

رامیل اسوب اف، وزیر کشور جمهوری آذربایجان هم در این دیدار با بیان اینکه نکته مهم در زمینه همکاری های بین ایران و آذربایجان این است که جرائم سازمان یافته رو به افزایش است، گفت: نوع سنگین این جرائم تروریسم است که مشکلات بزرگی را ایجاد می کند. همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز صرفا با فعالیت یک کشور مهار نمی شود و ما می خواهیم همکاری های خود را روزبه روز افزایش دهیم.

رامیل اسوب اف با بیان اینکه رئیس جمهور آذربایجان بلافاصله پس از رخ دادن حادثه تروریستی در اهواز به دولت و ملت ایران تسلیت گفت، اظهار کرد: من نیز از طرف خود و همراهانم این حادثه تلخ را تسلیت می گویم و امیدوارم هیچ گاه در ایران چنین حوادثی رخ ندهد.