آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۵۲
حوادث
۱۱

نجات مادر و 2 کودک از میان شعله های آتش

شرق: مادر و دو فرزند خردسالش که در حادثه آتش سوزی واحد مسکونی، در میان دود و آتش به دام افتاده بودند، در آخرین لحظات توسط آتش نشانان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

پس از اینکه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران خبر آتش سوزی در یک منزل مسکونی را در ساعت 16:13 دوشنبه از سوی شهروندان دریافت کرد، بلافاصله زنگ دو ایستگاه را به صدا درآورد و نیروهای آتش نشانی را به جاده خاوران، فاز 2 شهرک خاورشهر، روبه روی بازار روز اعزام کرد.

اکبر فرهادی، رئیس ایستگاه 63 آتش نشانی تهران که به اتفاق نیروهای عملیاتی در محل این حادثه حاضر شده بود، در مورد جزئیات این آتش سوزی گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان، دود و آتش زیادی از در و پنجره های یک واحد مسکونی در بالاترین طبقه ساختمان پنج طبقه خارج می شد و این نشان دهنده شدت آتش سوزی بود. وی با اعلام اینکه شعله های آتش به سرعت در حال پیشروی و سرایت به اطراف بود، اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی پس از قطع برق و گاز ساختمان، به سرعت یک رشته لوله آبدهی تا طبقه پنجم کشیدند و با توجه به اظهار همسایگان درخصوص گرفتارشدن ساکنان در داخل این واحد مسکونی، بلافاصله در ورودی را با تجهیزات مخصوص گشودند که یکباره با دود و آتش حجیمی روبه رو شدند که تمامی قسمت های این منزل را دربر گرفته بود.

فرهادی ادامه داد: آتش نشانان بی درنگ در میان دود غلیظ و سیاه وارد این واحد مسکونی شدند و توانستند مادر 33 ساله و دو فرزند خردسالش را که دختربچه ای چهارساله و نوزادی 9 ماهه بودند پیدا و به سلامت از میان دود و آتش خارج کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی در ادامه عملیات خود محبوس شدگان را به سرعت به پشت بام ساختمان انتقال دادند و سپس آنان را به وسیله نردبان به سطح زمین منتقل کردند و برای انجام معاینات اولیه، تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

این رئیس ایستگاه آتش نشانی در ادامه اظهار کرد: هم زمان گروه دیگری از آتش نشانان با استفاده از یک رشته لوله آب پرفشار به مقابله با شعله های آتش پرداختند و موفق شدند در زمانی کوتاه، این آتش سوزی را مهار و خاموش کنند. بنا بر این گزارش، هم اکنون این حادثه در دست بررسی است تا تعیین شود علت وقوع این آتش سوزی چه بوده است.