آرشیو شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۲
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

پیشنهاد امریکا به ایران برای استفاده از خط تماس نظامی

خبر اول اینکه، فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا گفت: ایران می تواند از خط تماس نظامی ویژه ممانعت از درگیری پیش از انجام حملات هوایی در سوریه استفاده کند. به گزارش تسنیم، ژنرال «جوزف وتل» افزود: ما کانال ارتباطی حرفه ای و خوش ساختی با روس ها داریم که بخوبی کار کرده است و در حالی که در این حریم هوایی بسیار پیچیده (در سوریه) عملیات انجام داده ایم، ایمنی نیروهای هر کدام مان را حفظ کرده است. بنابراین گمان می کنم چیزی در دسترس است که آنها (ایرانی ها) همین حالا می توانند از آن استفاده کنند. وتل همچنین گفته که کشورش درصدد درگیری نظامی با ایران نیست.

گفت و گوی مکرون و ترامپ درباره مذاکره با ایران

خبر دیگر اینکه، «دیوید ایگناتیوس»، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع مدعی شده رئیس جمهوری فرانسه و همتای امریکایی اش در حاشیه نشست سازمان ملل درباره پیشنهاد امریکا برای مذاکره با ایران گفت وگو کرده اند. به گزارش تابناک، ایگناتیوس نوشته: یک مقام امریکایی سپتامبر سال 2017 به مکرون گفت که ترامپ آماده دیدار با روحانی است و از رئیس جمهوری فرانسه خواست مقدمات انجام این دیدار را برگزار کند. طبق ادعای ستون نویس واشنگتن پست، مکرون در جریان نشست مجمع عمومی از ترامپ پرسیده این بار چه پیامی برای روحانی دارد. ترامپ گفت: «من آماده ام با آنها مذاکره کنم، ولی هنوز خیلی زود است. لازم است آنها زجر بکشند.»

آلمان درخواست اسرائیل را رد کرد

دست آخر اینکه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه درخواست رئیس رژیم صهیونیستی برای حمایت از تحریم های امریکا علیه ایران و سیاست ضد برجامی واشنگتن را رد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، مرکل در دیدار «رووین ریولین» رئیس تل آویو در سرزمین های اشغالی تاکید کرد که موضع آلمان حفظ برجام است. «ریولین» رئیس رژیم اشغالگر قدس دراین دیدار در سخنان توهین آمیز و غیر دیپلماتیک که یک رویه شناخته شده مقامات ارشد رژیم صهیونیستی است، گفت که «دیو ایران را باید گرسنه نگه داشت تا ثبات جهانی تضمین شود.»