آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۰
صفحه آخر
۲۰

حراج لوازم شخصی اولین فضانورد

مجموعه داران علاقه مند بزودی می توانند از میان 3000 مورد از وسیله هایی که مربوط به یک مجموعه شخصی متعلق به نیل آرمسترانگ است، موارد موردنظرشان را خریداری کنند.

به گزارش مهر، نیل آرمسترانگ اولین فردی است که توانست روی کره ماه قدم بگذارد. حراج اقلام خصوصی مربوط به وی ماه آینده انجام خواهد شد.

فروش اقلام یادشده در Heritage Auctions از اول نوامبر آغاز شده و زمان این کار مصادف با پنجاهمین سالگرد انجام ماموریت فضاپیمای آپولو11 است.

مارک آرمسترانگ فرزند نیل آرمسترانگ در این مورد گفته است: حراج این اقلام نشانگر آن است که ما انسان ها وقتی با یکدیگر همکاری کنیم چه دستاوردهایی خواهیم داشت.

از جمله وسیله های موجود در این مجموعه می توان به بخش هایی از یک بال و پروانه هواپیمای مورد استفاده برادران رایت در پرواز مشهور سال 1903 اشاره کرد. نیل آرمسترانگ این وسیله ها را در زمان سفر به کره ماه با خود برده بود.

در این مجموعه برخی از ابزار و وسایل مربوط به کودکی این فضانورد هم وجود دارد که از جمله آنها می توان به یک کلاه لبه دار پیشاهنگی و یک نامه با دستخط خود وی اشاره کرد.

وسیله های یادشده توسط مارک و ریک پسران وی و با بررسی دقیق محل زندگی والدین نیل آرمسترانگ جمع آوری شده اند. قرار است لباس فضانوردی آرمسترانگ در جریان این حراجی با قیمت پایه 30 هزار دلار عرضه شود.