آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۰
حوادث
۱۹

گروگانگیری یک میلیون دلاری در نقطه صفر مرزی

چهارمرد که بعداز آدمربایی، گروگان را در غاری زندانی کرده و برای آزادی اش یک میلیون دلار پول خواسته بودند بازداشت شدندو گروگان آزاد شد.

به گزارش جام جم، عصر ششم مهر امسال فردی با پلیس شهر تربت جام تماس گرفت و اطلاع داد که مرد 27 ساله ای در حال عبور از خیابان بود که مورد حمله چهار سرنشین یک خودرو پژو پارس در یکی از محله های شهر قرار گرفت و آنها وی را ربودند. ماموران به محل حادثه اعزام شده و با تحقیق از شاهد ماجرا، اطلاعاتی از آدم رباها به دست آوردند. با جمع بندی این اطلاعات به چهره نگاری از متهمان پرداختند و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

تحقیقات در این باره آغاز شده بود که خانواده ای با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند که افرادی پسرشان را ربوده و برای آزادی او یک میلیون دلار خواسته اند.

ماموران زمانی که مشخصات فرد ربوده را بررسی کردند معلوم شد او همان پسر 27 ساله ای است که شهروندی ربوده شدن او را گزارش داده بود. تحقیقات برای دستگیری چهار آدم ربا و نجات پسر جوان ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد، متهمان بعد از این آدم ربایی برای این که ردی از خود برجای نگذارند، گروگان را به نقطه صفر مرزی منتقل کرده اند. دو روز پیش مخفیگاه متهمان فراری شناسایی شد و ماموران در پی دو عملیات غافلگیرانه توانستند هر چهار مرد آدم ربا را بازداشت کنند. آنها در بازجویی اولیه اعتراف کردند که به قصد اخاذی از خانواده پسر جوان او را در خیابان ربوده اند. تحقیقات از آنها نشان می داد که آدم رباها، گروگان را به یک غار در نقطه صفر مرزی منتقل کرده اند و او در آنجا زندانی است.

سرهنگ ابراهیم قربان زاده، سرپرست فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی به جام جم گفت: ماموران با هماهنگی قضایی به غار مورد نظر اعزام شده و جوان ربوده شده را با دست و پای بسته در غار یافتند و او را نجات دادند. برای چهار عضو این باند آدم ربایی قرار قانونی صادر شد.