آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۰
جامعه
۱۸

تعطیلات زمستانی در گرو یک تصمیم آموزش و پرورش

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشریح تصمیم نهایی آموزش و پرورش برای اجرای تعطیلات زمستانی در سال جاری، هرگونه حذف 13فروردین و روز طبیعت را مردود و از این روز به عنوان یک روز مهم گردشگری ایران یاد کرد.

به گزارش تسنیم، علی اصغر مونسان درباره سرنوشت تعطیلات زمستانی در سال جاری عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش در این باره صحبت کرده و به بنده گفته با موضوع کاملا موافق هستند زیرا تعطیلات زمستانی موجب نشاط دانش آموزان می شود و از طرفی موجب کاهش آلودگی در برخی شهرها خواهد شد.

وی ادامه داد: اما مساله ای که وزیر آموزش و پرورش به آن تاکید داشت این که تکلیف تعطیلات زمستانی در شورای عالی این وزارتخانه نهایی شود یا براساس مصوبه ای به مجلس ارسال شود ولی در مجموع دنبال این مساله هستیم که کدام راه به صورت کوتاه تر برای اجرای تعطیلات زمستانی طی شود که متعاقبا حمایت قابل توجهی از سوی نمایندگان مجلس برای این طرح وجود دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در پاسخ به سوالی درباره سهم عوارض خروج از کشور که قرار بود به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعلق گیرد گفت: این سهم از خروج 220 هزار تا 440 هزار تومان برای سازمان فقط 17 هزار تومان است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره بسته های حمایتی از آژانس های مسافربری و هتلداران عنوان کرد: در این مقوله آژانس های مسافربری و هتلداران یک اختلاف دیدگاه دارند و آن این است که هتلداران می خواهند از مسافران خارجی براساس نرخ ارز نهایی پول بگیرند ولی آژانس های مسافربری کاملا برعکس این است. بنابراین باید برای این مساله تدبیری اندیشیده شود.